قلعه فلک الافلاک خرم آباد مرمت شد

قاسمی با اشاره به آسیب بخشی از قلعه فلک الافلاک در زلزله اردیبهشت ماه خرم آباد، گفت: مرمت اضطراری بخش آسیب دیده تکمیل شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید امین قاسمی» امروز(19 فروردین) در بازدید از قلعه فلک الافلاک خرمآباد، اظهار داشت: درپی  زلزله ۵.۱ ریشتری اردیبشهت ماه سالجاری قلعه فلک الافلاک خرم آباد دچار آسیب شده بود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان کرد: با حمایت استانداری لرستان  در تخصیص بودجه استانی بخش آسیب دیده به سرعت مرمت و بازسازی شد.

 

وی افزود: امروز کار مرمت اضطراری برج‌ها و دندانه های قلعه تاریخی فلک‌الافلاک خرم‌آباد به پایان رسیده است.

 

قاسمی ادامه داد: برای مرمت اضطراری قلعه فلک الافلاک خرم آباد اعتباری معادل ۳۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

 

وی افزود: پس از اختصاص بودجه استانی  یک شرکت تخصصی مرمت بناهای تاریخی که تنها نمایندگی استاتیکال اروپا در ایران است را شناسایی و بلافاصله کار مرمت و بازسازی ترک‌های قلعه را آغاز کردیم.

 

قاسمی  خاطرنشان کرد: شرکت مذکور با استفاده از مصالح خاصی که در برابر کشش و خمش مقاومت زیادی نشان می‌دهد کار مرمت قلعه را انجام داد.

 

وی افزود:  کار مرمت اضطراری و دوخت و دوز ترک‌های ناشی از زلزله در این بنا اردیبهشت ماه اتمام یافته و تنها بخش نماسازی باقی مانده که روی سازه مرمت شده، اعمال خواهد شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان  افزود: در این مرحله به صورت اضطراری برج‌های شماره ۷و۸ و ترک‌های داخل برج‌ها و طاق‌های داخل موزه مرمت و ۳۳ دندانه مربوط به کنگره‌های برج‌های قلعه که دچار آسیب شده بود، بطور کامل مرمت و بازسازی شد.

کد خبر 936704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha