حدود ۲ هزار تن انواع گیاهان دارویی در لرستان فرآوری می شود

مرادی با اشاره به وجود تنوع گیاهان دارویی در استان لرستان، گفت: با اقدامات انجام شده سالانه حدود ۲ هزار تن انواع گیاهان دارویی در استان لرستان فرآوری می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «صید احمد مرادی بیرانوند» امروز(19 خرداد) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: استان لرستان دارای تنوع گیاهان دارویی است.

 

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به مساعد بودن آب و خاک  استان برای پرورش گیاهان دارویی، ادامه داد: بهره برداری بهینه از ظرفیت های بومی بستر تقویت تولید، اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی مردم است.

 

وی با اشاره به وجود تنوع گیاهان دارویی در استان، بیان کرد: تاکنون بیش از  ۳۵۰ گونه گیاهان دارویی در این استان شناسایی شده است.

 

مرادی بیرانوند با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از خام فروشی گیاهان دارویی، افزود: سالانه حدود 2 هزار تن انواع گیاهان دارویی استان فراوری و بسته بندی می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون مجوز احداث ٣٠ کارخانه و کارگاه فرآوری، بسته بندی و عرضه گیاهان دارویی توسط سازمان جهاد کشاورزی لرستان صادر  و پنج واحد با سرمایه بیش از پنج میلیارد تومان و ۵۰ فرصت شغلی راه اندازی شده است.

 

مرادی بیرانوند ادامه داد: این واحدهای تولیدی در روستاها احداث شده و در سال جهش تولید یکهزار و ۹۲۰ تن انواع گیاهان دارویی را فرآوری، بسته‌بندی و با نشان های استاندارد و کد بهداشتی به سراسر کشور عرضه می کنند.

کد خبر 936717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha