توسعه فرهنگ پیاده‌ روی و دوچرخه ‌سواری از سیاست های شورای پنجم است

موحدی زاده گفت: توسعه و گسترش فرهنگ پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را از دیگر سیاست های شورای پنجم در جهت حفظ و حراست از محیط زیست شهری است و تا پایان سال طول مسیرهای دوچرخه به ۲۲۰ کیلومتر خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حمیدرضا موحدی ‌زاده» امروز (۱۹ خرداد) در نود و چهارمین جلسه علنی شورای شهر مشهد با بیان اینکه توسعه را رشد کمی و کیفی جامعه و ارتقاء سطح فرهنگ و امکانات و رفاه و توسعه زیرساخت‌ها و زیربناء‌ها دانسته‌اند ولی توسعه پایدار، توسعه‌ای بوده که به محیط زیست آسیبی نرساند، گفت:توسعه را نباید به قیمت از دست دادن محیط زیست بدست بیاوریم چراکه در چنین شرایطی، هیچ اورده‌‎ای برای شهروندان ما نخواهد داشت و سلامتی آنها را هم به خطر می‌اندازد؛ بالتبع، از بین رفتن منابع طبیعی ک محیط ژست شهری خواسته و مطالبه هیچکس نیست.

 

نایب رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه شورای پنجم برای توسعه پایدار شهر پیوسته اولویت قائل شده‌ و توجه ویژه‌ای به موضوعاتی چون کنترل آلودگی هوا و کاهش ترافیک داشته است، افزود: در همین راستا بواسطه اقداماتی چون اصلاح هندسی معابر، توسعه فضای سبز و افزایش سرانه‌های خدماتی سعی کرده‌ایم، گام‌های تاثیرگذاری برداریم؛ کوه پارک از جمله همین اقدامات است که شهرداری آگاهانه در جهت توسعه فضای سبز شهر اجرایی کرده است.

 

موحدی‌زاده خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز در کشورهای توسعه یافته بیش از ۲۵ مترمربع بوده ولی در ایران به دلیل اینکه کشوری در حال توسعه است، این شاخص پایین‌تر است، با این وجود شهر مشهد در مقایسه با سایر کلانشهرهای کشور از وضعیت بهتری برخوردار بوده و اکنون حدود ۱۶.۶ مترمربع برای هر شهروند برآورد شده است که باید در جهت افزایش آنها تلاش کنیم.

 

وی توسعه و گسترش فرهنگ پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را از دیگر سیاست های شورای پنجم در جهت حفظ و حراست از محیط زیست شهری دانست و گفت: تا پایان سال طول مسیرهای دوچرخه به ۲۲۰ کیلومتر خواهد رسید که برای شهر مشهد و در قیاس با سایر کلانشهرها رقمی قابل قبول است.

 

نایب رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار میلیاردتومان، حقوق مکتسبه‌ای است که اگر راه حلی برای آن اندیشیده نشود، درگیر آن خواهیم بود، گفت:شورای پنجم لایحه شهر دوستدار کودک را به تصویب رساند و دبیرخانه‌ای نیز برای اجرایی شدن آن شکل گرفت که باید لوایح را عملیاتی کند.

 

وی با بیان اینکه هزینه اداره امروز شهر با سالهای گذشته کاملا متفاوت بوده و چندین برابر شده است، گفت: اکنون تنها ۳۰ درصد بهای حمل‌ونقل عمومی اعم از اتوبوس و مترو توسط شهروندان پرداخت می‌شود و برای تامین مابقی این هزینه، از سایر منابع شهر استفاده می‌کنیم.

کد خبر 936764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha