لزوم صرفه جویی مشترکان نیروی برق در شیراز

زراعت پیشه گفت: مصرف برق در شیراز با افزایش ۱۰ درصدی در روزهای اخیر مواجه شده است و اگر مشترکان مدیریت مصرف و صرفه جویی را جدی نگیرند در تامین برق پایدار دچار مشکل خواهیم شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جلال زراعت‌ پیشه»، امروز (دوشنبه 19 خرداد) از افزایش مصرف برق در شیراز خبر داد و به خبرنگاران گفت: مصرف برق در شیراز با افزایش 10 درصدی در روزهای اخیر مواجه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز افزود: این افزایش مصرف در حالیست که در بسیاری از کشورها با شیوع کرونا با کاهش نسبی مصرف برق مواجه بوده اند.

وی اضافه کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما در روزهای آتی لازم است تا مصرف برق مدیریت شود و اگر مشترکان مدیریت مصرف را جدی نگیرند در تامین برق پایدار دچار مشکل خواهیم شد.

زراعت پیشه اعلام کرد: از شروع خرداد امسال بیش از یک هزار و 140 مگاوات حجم مصرف برق داشته ایم که در مقایسه با سال گذشته در این ایام، افزایش 10 درصدی داشته است.

وی به مترکان برق توصیه کرد: نصب سایبان بر کولرهای آبی، استفاده از دور کند کولر، سرویس وسایل سرمایی و ... تا 20 درصد موجب صرفه جویی در مصرف برق و کاهش 40 درصدی هزینه آنها می شود.

 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز تاکید کرد: لازم است تا استفاده از وسایل برقی از ساعت 13 تا 17 که اوج مصرف در ایام گرم است، محدود شود تا بدون نیاز به اعمال خاموشی نوبتی، فصل گرما را سپری کنیم.

وی الگوی مصرف صحیح برق را موجب رونق اقتصادی و تولیدی در استان دانست و گفت: صرفه جویی مشترکان خانگی به برخورداری حوزه اشتغال استارت آپ ها از نیروی برق و رشد تولیدی و اقتصادی نیز کمک می کند.

زراعت پیشه از در نظر گرفتن طرح های تشویقی برای مشترکان صرفه جو خبر داد و عنوان کرد: از ابتدای امسال ۱۲ هزار تفاهم نامه برای اجرای این طرح‌های تشویقی و مشارکتی میان شرکت توزیع نیروی برق شیراز و مشترکان بخش‌های مختلف به امضا رسیده است.

کد خبر 936811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha