۹۴ درصد گلپایگانی‌ها کارت هوشمند ملی دارند

شاهرضایی با بیان اینکه ۹۴ درصد شهروندان گلپایگانی کارت ملی هوشمند را اخذ کردند، گفت: طرح تعویض شناسنامه ها و صدور کارت هوشمند ملی در روستاها به ۹۸ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان،  «ناصر علی شاهرضایی» در جلسه وقایع حیاتی شهرستان گلپایگان از ولادت ۱۷۷ واقعه ولادت و ۱۲۱ واقعه فوت در دو ماه نخست سال خبر داد و گفت: ۴۶ واقعه ازدواج در دو ماه اخیر به ثبت رسیده است و آمار دقیق وقایع طلاق به دلیل حضور شهروندان در شهرستان های همسایه در دسترس نیست.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گلپایگان با بیان اینکه ۴۱۰ شناسنامه مستعمل و ۵۰ شناسنامه مفقودی در بهار سال جاری صادر شده است، مطرح کرد: ۴۱۵ درخواست کارت ملی هوشمند در این مدت به ثبت رسیده است و ۹۴ درصد شهروندان گلپایگانی دارای کارت هوشمند ملی هستند.
وی با بیان اینکه تعویض شناسنامه و کارت ملی در روستاها به ۹۸ درصد رسیده است، افرود: دستگاه های اجرایی در تشویق افراد باقی مانده از این طرح، همکاری کنند تا مردم شهرستان به مرحله ای برسد که بتواند به طور کامل از خدمات کارت ملی هوشمند بهره ببرند، هرچند مشکلاتی در صدور کارت وجود دارد.
در ادامه «الهام صافی» با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان ۶۴۳ مورد ثبت کرده است که حدود ۹ درصد بدون گواهی فوت بوده است، گفت: ۱۹ درصد از فوت ها در روستاها و ۳۴درصد فوت ها در شهر گلشهر بدون گواهی پزشکی به ثبت رسیده است که آمار روستاها نسبت به سال گذشته بهبود داشته و شهر گلشهر بدون تغیر مانده است.
مسئول واحد آمار شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان خواستار فرهنگ سازی بیشتر در شهر گلشهر برای صدور گواهی فوت توسط پزشک شد.

نظام جمهوری اسللامی به فکر روستاها است
در ادامه «حسین یارمحمدیان» با بیان اینکه در سال های اخیر بیشترین پروژه در روستاهای فاقد دهیاری صورت گرفته است، گفت:پروژه های جدیدی در ۱۱ روستای فاقد دهیاری در چهار ماه آینده انجام خواهد شد.
فرماندار شهرستان گلپایگان با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی به روستاهای فاقد دهیاری توجه دارد، بیان کرد: سرما و شیوع کرونا، عامل به تاخیر افتادن رسیدن گاز به روستای مرغ است، هرچند گازرسانی و آسفالت آن، به پایان رسیده و مشکل رسیدن گاز از طرف استان مرکزی باید حل شود.
وی خارج شدن آرامستان ها از حوزه شهری را یکی از موارد توسعه شهرستان بیان کرد که همکاری مردم را می طلبد./

کد خبر 936878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha