امحاء بیش از ۲ تن زباله در بیمارستان شهدای دهلران

رئیس بیمارستان شهدای دهلران گفت: ماهیانه ۲ هزار ۴۰۰کیلو انواع زباله های عفونی و غیر عفونی با مدرنترین روش های استریل در این بیمارستان امحاء می شود.

«اردشیر احمدی» در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان در دهلران، اظهار کرد: با استقرار دستگاه امحای زباله (غیره سوز) در بیمارستان شهدا دهلران روزانه بیش از 80کیلو زباله عفونی و غیر عفونی در این بیمارستان امحا می شود.

 

وی تصریح کرد: تا قبل از استقرار این دستگاه، تمام زباله های بیمارستان شهدا توسط بخش خصوصی به مرکز استان برای امحا ارسال می شدند.

 

احمدی افزود: با این دستگاه‌ها، زباله‌های عفونی که جزء زباله‌های پرخطر هستند کم‌خطر شده و این زباله‌ها، قابل دفن و قابل‌حمل همانند زباله های خانگی هستند.

 

رئیس بیمارستان شهدا دهلران گفت: با پیگیر های مجدانه  که از طریق دانشگاه علوم پزشکی استان صورت گرفت این دستگاه به بیمارستان شهدا دهلران اختصاص یافته است که بعد از مرکز استان دهلران دومین شهر استان است که دستگاه امحای زباله (غیره سوز ) مجهز شده است.

 

وی  تصریح کرد: شهروندان در خصوص دفع پسماند زباله های بیمارستانی هیچ گونه نگرانی نداشته باشند چرا که با استقرار این دستگاه تمام زباله ها به صورت بهداشتی  امحا می شوند.

 

احمدی خاطرنشان کرد: هر سه ماه یک باز از طریق شرکت های معتبر که مورد تائید محیط زیست است نمونه های بیولوژیک و میکروبی و کارکرد  دستگاه بررسی می شود.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 936945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha