کمک ۸.۲ میلیارد ریالی خیرین  خراسان جنوبی برای مقابله با کرونا

احمدی گفت: کمک های نقدی و غیرنقدی خیرین و سازمان‌های مردم نهاد خراسان جنوبی از ابتدای اسفند ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹ برای مقابله با کرونا بیش از هشت میلیارد و و ۲۶۹ میلیون ریال بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جلال احمدی» صبح امروز (۲۰ خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با ویروس کرونا بی نظیر و مثال زدنی است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱۰ شهید مدافع سلامت در سطح کشور داریم که باعث افتخار و عزت جبهه سلامت و ایران اسلامی هستند.

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت امور بیماری‌ها و مراکز درمانی، گفت: تهیه فوکال پوینت علمی و اجرایی کرونا، آماده سازی بیمارستان‌های ریفرال جهت مواجه با بیماران کرونایی، جداسازی بخش‌ها و فضای اورژانس، تکسیل تیم عملیاتی در برخورد با بیماران مبتلا به کرونا، برگزاری کارگاه آموزشی برای پرسنل بیمارستان ها، تهیه فرایند پذیرش بیماران حاد تنفسی، تمهیدات لازم جهت مقیمی پزشک متخصص عفونی در اورژانس بیمارستان ها، آموزش به همراهیان، آمادگی بخش ایزوله تنفسی و تشویق شرکت های بومی استان برای تهیه ماسک و لباس کاورال از جمله اقدامات انجام شده است.

 

احمدی با تاکید بر اینکه جابه جایی پزشکان متخصص در سطح بیمارستان های استان بسته به نیاز برای پاسخگویی به حجم مراجعات بیماران مبتلا به کرونا انجام شده است، افزود: همچنین ۲ دستگاه پرتابل ایزوله تنفسی و ۲ دستگاه ضدعفونی کننده سطوح جهت استقرار در بخش کرونا بیمارستان ولیعصر (ع) بیرجند به موقع تامین شده است.

 

وی به تأمین ۲ دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلاید برای شهرستان‌ها فردوس و نهبندان اشاره کرد و ادامه داد: ۲۲ دستگاه ونتیلاتور پرتابل، ۱۰ دستگاه ونتیلاتور ثابت، ۲۲ دستگاه اتو بایپپ، ۲۰ دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی و دستگاه سونوگرافی پیشرفته برای بیمارستان های طبس، نهبندان، بشرویه و سرایان تامین شده است.

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از تامین و نصب ۱۰ دستگاه برانکارد ایزوله تنفسی و تامین و توزیع بیش از ۷۵ دستگاه پالس اکسیمتر و ۴۵ دستگاه ترموتر خبر داد و افزود: در همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان آزمایشگاه ویروس شناسی در خراسان جنوبی راه اندازی شد و تاکنون ۶ هزار و ۵۸۰ نمونه انجام شده که ۷۸۷ مورد مثبت گزارش شده است.

 

احمدی به اختصاص ۳۰۰ تخت ویژه و ۳۶ تخت آی سی یو برای بیماران کرونایی در استان اشاره کرد و گفت: در این مدت با کمبود تحت مواجه نشدیم و بیمارستان های خراسان جنوبی همچنان برای مقابله با کرونا آمادگی دارند و اعمال جراحی نیز در هیچ ایامی تعطیل نشد البته کاهش داشته است.

 

وی برآورد مالی پروژه های انجام شده در حوزه تجهیزات پزشکی را  ۱۴۸ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: ترخیص پرستاران پر خطر اعم از مادران باردار و شیرده، افزایش تعداد نیروهای پرستاری بخش عفونی و اورژانس، تامین وسایل حفاظت فردی مورد نیاز بیمارستان ها، افزایش نیروهای کمک بهیار، بررسی سلامت دوره ای پرسنل کادر پرستاری، تهیه مطالب آموزشی، لغو مرخصی‌ها و توزیع میان وعده به پرسنل  از جمله اقدامات در حوزه مدیریت پرستاری انجام شده است.

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه همچنان ملاقات با بیماران در بیمارستان‌‌های استان ممنوع است، تاکید کرد: از شهروندان درخواست می شود تا برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی به ملاقات بیماران بستری در بیمارستان‌ها نروند.

 

احمدی با اشاره به اقدامات حوزه خدمات دندان پزشکی در زمان شیوع کرونا، تصریح کرد: ارائه خدمات دندانپزشکی صرفاً به صورت اورژانس و ضروری انجام می شود.

 

به گفته وی تولید هود ایزوله با قابلیت تهویه توسط اگزوزفن آمبولانس، تهیه و توزیع فیلتر هپا برای تهویه ایمن بیماران با آمبوبگ در حین احیا، تولید آئروسل باکس، جداسازی صندلی تکنسین از برانکار بیکار با نایلون شفاف در کلیه آمبولانس ها و تولید گان نایلونی برای کاهش اضطراب بیماران در حین دریافت خدمات اورژانس ۱۱۵ و تولید برانکارد ایزوله از اقدامات انجام شده در حوزه فوریت های پزشکی است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ایام کرونا ویروس سه میلیارد و ۲۵۳ میلیون ریال توسط خیرین و سازمان‌های مردم نهاد به بیمارستان های استان کمک نقدی شده است.

 

احمدی بیان کرد: کمک های خیرین و سازمان‌های مردم نهاد از ابتدای اسفندماه ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹ در استان به ارزش نقدی یک میلیارد و ۸۸۳ میلیون ریال و کمک های غیرنقدی بیش از ۶ میلیارد و ۳۸۶ میلیون ریال بوده است.

 

وی با اشاره به ارائه خدمات مامایی در ایام کرونا افزود: طی این ایام سه هزار و ۱۱۸ مادر باردار در بیمارستان‌های غیر ریفرال و چهار هزار و ۴۲۹ نفر در بیمارستان‌های ریفرال تحت مراقبت بوده‌اند و همچنین ۴۸ مادر باردار  مشکوک به کرونا بستری شدند که نتیجه آزمایش پنج نفر مثبت گزارش شده است.

 

احمدی با باین اینکه در این مدت ۳۵ نفر از پرسنل بیمارستان های خراسان جنوبی مبتلا به کرونا شدند، افزود: همچنین ۱۵ نفر از بیماران خاص نیز مبتلا به این ویروس شدند که متاسفانه ۲ نفر از آنان فوت کردند.

 

 

 

 

 

کد خبر 937037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha