کشاورزان کم‌مصرف استان مرکزی از برق رایگان استفاده می کنند

نظام آبادی از بهره مندی کشاورزان کم‌مصرف استان مرکزی از برق رایگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، « محمد نظام آبادی» با اشاره به اهمیت صرفه جویی در مصرف انرژی به ویژه در ایام تابستان در جمع خبرنگاران گفت: 21 درصد مصرف برق استان مرکزی در بخش کشاورزی است و کشاورزان کم مصرف استان که در این ایام در مصرف برق صرفه جویی کنند از بسته های تشویقی بهره مند می شوند.

 

 

مدیر دفتر مدیریت شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: کشاورزانی که براساس برنامه های پیک سایی، با این شرکت همکاری کنند  از برق رایگان بهره مند می شوند.

 

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح، کشاورزان می توانند درساعات اوج مصرف برق  ازساعت  13تا 17 در بازه زمانی 15خرداد تا 15شهریور با خاموش کردن 4 ساعته موتور پمپ های چاه مزارع در دوره پیک مصرف، سایر 20 ساعت شبانه روز را به صورت رایگان از برق استفاده کنند، خاطر نشان کرد: این کار کمک شایانی به کشاورزان در هزینه ها و همچنین صرفه جویی در انرژی است.

 

این مقام مسئول در ادمه ضمن تقدیر از کشاورزان که در سال گذشته با شرکت توزیع برق در این راستا همکاری کرده اند، ادامه داد: در سال گذشته با همکاری 1027مشترک کشاورزی 16.7 مگاوات در مصرف برق در استان مرکزی صرفه ‌جویی صورت گرفته است.

 

مدیر دفتر مدیریت شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اظهار کرد: در این راستا پاداشی به مبلغ 5 میلیارد و100 میلیون  ریال در صورتحساب برق آنان لحاظ شده است.

 

نظام آبادی همچنین با بیان اینکه بیش از 738 هزار مشترک برق در استان مرکزی از خدمات این شرکت برخوردار هستند، گفت:  ۱۰ هزار و 358 مشترک کشاورزی حدود 21درصد مصرف  برق استان را به خود اختصاص داده اند.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش گفت: در فصل تابستان به ازای افزایش هر درجه دمای هوا ،800 مگاوات مصرف برق در کشور افزایش می یابد.

 

وی با بیان اینکه در زمان پیک بار وسایل سرمایشی بیشترین استفاده برق  را در بین مشترکان به خود اختصاص می‌دهند، اظهار کرد: طبق بررسی‌ها سالانه ۲۰ هزار مگاوات برق در این سیستم‌ها در کل کشور مصرف می‌شود که رقم بسیار زیادی است.

 

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی تصریح کرد: منظور از مصرف بهینه برق، انتخاب روش ها، تدابیر و زمان مناسب در مصرف درست انرژی است و از همه افراد جامعه تقاضا داریم که به این مهم توجه ویژه داشته باشند تا ما نیز بتوانیم خدمات بهتری را ارایه دهیم.

کد خبر 937066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha