اجرای موفقیت آمیز طرح بهینه سازی شبکه و تغییر آرایش خطوط نیروگاهی گناوه و کازرون

روغنیان گفت: طرح بهینه سازی شبکه و تغییر آرایش خط ارتباطی پست چهار روستایی به خط نیروگاهی ما بین نیروگاه «سیکل ترکیبی گناوه» و نیروگاه «سیکل ترکیبی کازرون» با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمزه روغنیان»، امروز (سه شنبه 20 خرداد) از اجرای طرح بهینه سازی شبکه و تغییر آرایش خطوط نیروگاهی گناوه و کازرون خبر داد و به خبرنگاران گفت: طرح بهینه سازی شبکه و تغییر آرایش خط ارتباطی پست چهار روستایی به خط نیروگاهی ما بین نیروگاه «سیکل ترکیبی گناوه» و نیروگاه «سیکل ترکیبی کازرون» با موفقیت انجام شد.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر افزود: این طرح با هدف افزایش ضریب اطمینان شبکه سراسری و به منظور تامین برق مطمئن و پایدار شبکه و افزایش ظرفیت انتقال و تعدیل بار خطوط ۲۳۰ کیلو ولت پست چهار روستایی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: با برگزاری جلسات متعدد و گرفتن پخش بار شبکه و انجام خدمات مهندسی توسط مجری طرح بهینه سازی شبکه و دفتر فنی  انتقال، تغییر آرایش خط ارتباطی پست چهار روستایی به خط نیروگاهی ما بین نیروگاه «سیکل ترکیبی گناوه» و نیروگاه «سیکل ترکیبی» کازرون انجام شده است.

روغنیان اعلام کرد: این پروژه سخت و طاقت فرسا با احداث  باسبار و تغییر ارتباطی ها در گرمای بالای ۴۵ درجه سانتیگراد و کار در ارتفاع ۴۰ متری با هزینه ای بیش از ۲۲۰ میلیون تومان  در خرداد امسال و در کوتاهترین زمان ممکن انجام شد.

وی ادامه داد: پروژه مذکور با تلاش مضاعف طرح بهینه سازی شبکه و پرسنل مربوطه بهمراه همکاران دفتر فنی انتقال و امور انتقال برق استان بوشهر در طراحی و خدمات مهندسی و اجرای بی عیب و نقص پروژه و در راستای اهداف وزارت نیرو مبنی بر اصلاح ساز و کارها به جای تاکید بر ساخت و سازها انجام شد.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر اضافه کرد: با توجه به تمایل به بهبود وضعیت  انتقال  برق، تلاش های زیادی برای بهینه ‌سازی آن در ابعاد مختلف صورت می‌گیرد.

روغنیان تاکید کرد: پیشرفت علم ارتباطات، کامپیوتر و به کارگیری آنها را در صنعت ‌برق به عنوان ابزاری موثر در بهبود سیستم، موجب شده تا شرکت‌ برق منطقه ای، تلاش همه ‌جانبه‌ای برای توسعه اتوماسیون انتقال انجام دهد.

وی با بیان اینکه تلفات بالاتر از حد استاندارد از سوی کارشناسان در شرکت برق منطقه ای مورد پذیرش نیست، گفت: این تلفات از امتیازهای منفی شبکه‌های انتقال بوده و روش های زیادی نیز برای کاهش آن ارائه و اجرا شده است.

روغنیان ادامه داد: تغییر آرایش خطوط از روش هایی است که طی چند سال اخیر به آن توجه شده و از روش های موثر در بهبود شبکه است و با انتقال بار از روی فیدرهای با بار سنگین به فیدرهای با بار سبک انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در شرایط بهره‌برداری عادی از آن جهت کاهش تلفات و یا تعدیل بار بین فیدرها و در شرایط بروز یک خطای دائمی جهت کاهش نواحی بی‌برق تا زمان رفع عیب، می‌توان استفاده کرد.

گفتنی است، این عملیات توسط شرکت تعمیرات نیروی برق فارس (امور بوشهر) به بهترین نحو ممکن انجام شد و با این تغییر، آرایش بار خطوط متعادل شده و منجر به کاهش تلفات خط شده است.

کد خبر 937120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha