بیش از ۸۰۰ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شده اند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۸۴۱ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شده اند و در حال حاضر ۹۱ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «احمد هاشمی» امروز چهارشنبه (21 خردادماه) اعلام کرد: با کوشش های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون 841 نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافته و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده اند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه آزمایش  سه هزارو 882 نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده، افزود: هم اکنون 91 بیمار مشکوک به ابتلا به کووید 19 در بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

 

وی همچنین با بیان اینکه با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده طی 24 ساعت گذشته، نتایج آزمایش 17 بیمار مشکوک به کووید 19 مثبت اعلام شد، اظهارکرد: تا ظهر امروز دوهزارو 485 نفر در خراسان شمالی به کرونا مبتلا شده اند که شامل 982 نفر بیمار بستری و هزارو 503 نفر بیمار سرپایی می شود و تعداد آمار فوتی ها همان 141 نفر روزهای گذشته است.

 

هاشمی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان ها نیز اظهار داشت: در شهرستان های بجنورد هزارو 337 نفر، شیروان 290 نفر، فاروج 154 نفر، مانه و سملقان 234 نفر، جاجرم 74 نفر، گرمه 57 نفر، راز و جرگلان 155 نفر و اسفراین 184 نفر به کرونا مبتلا شده اند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: استفاده از ماسک، رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از تردد های غیرضروری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت به خصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان همچنان ضروری است.

 

 

کد خبر 937151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha