بیشترین آسیب کرونا در حوزه اعتقادات و باورها است

حجت الاسلام خیرخواه به بهره گیری از فضای مجازی تاکید کرد و گفت: بیشترین آسیبی که کرونا به وجود آورد در حوزه اعتقادات و باورها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «علی خیرخواه » صبح امروز (سه شنبه 20 خرداد) در جلسه ستاد دائمی تبیین معارف انقلاب اسلامی و شورای فرهنگ اهل سنت اظهار کرد: برخی مسئولیت های اجتماعی مثل حوزه فرهنگی وظایف سنگین تر از مسئولیت یک مدیر برعهده دارند.

 

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور ادامه داد: از فرهنگ به عنوان عزم، اراده، باور، اعتقادات و اخلاقیات یاد می شود و همچنین فرهنگ مفهوم هویت را نیز در بردارد که امام (رحمه الله علیه) و مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند.

 

حجت الاسلام خیرخواه بیان کرد: مقام معظم رهبری در روزهای نخست زعامت خود بیان کردند که دشمن به دنبال شبیخون فرهنگی است و به دنبال آن از ناتوی فرهنگی دشمن نام بردند.

 

وی با بیان اینکه ناتوی فرهنگی برای نخستین بار از مقام معظم رهبری شنیده شد، ابراز داشت: ناتو برای مسائل نظامی و جنگی به کار برده می شد و این مهم نشان می دهد که در حوزه فرهنگ با یک جنگ تمام عیار رو به رو هستیم.

 

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور تاکید کرد: ناتوی فرهنگی نشان می دهد که باید احساس مسئولیت ما بیشتر شود، دشمن به دنبال تغییر فرهنگ و آداب و سنن ما است و در این مسیر دشمن بیش از هر چیزی به دنبال از بین بردن باورهای دینی و اعتقادات جامعه ایرانی و اسلامی است.

 

حجت الاسلام خیرخواه متذکر شد: بیشترین آسیبی که کرونا به وجود آورد در حوزه اعتقادات و باورها دینی است و در ایام کرونا شاهد افزایش میزان شبهات در فضای مجازی بودیم.

 

وی با بیان اینکه مسئولان فرهنگی دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند که از فرهنگ آن دستگاه اجرایی صیانت کنند، تاکید کرد: امروز پوشش اقوام مختلف تحت تاثیر جریان رسانه ای و تبلیغی غرب در حال تغییر است و با این تهاجم فرهنگی کار مسئولان فرهنگی به مراتبط حائز اهمیت است.

 

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: مقام معظم رهبری در روزهای نخست سال نسبت به انتخاب شعار سال اقدام می کنند و نیاز است علاوه بر تلاش برای تحقق شعار سال در  برنامه ای بلند مدت نیز نسبت به شعار سال های گذشته مثل اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، حمایت از کالای ایرانی و غیره اهتمام شود.

 

حجت الاسلام خیرخواه به بهره گیری از فضای مجازی به منظور فرهنگ سازی تاکید کرد و افزود: مرکز بزرگ اسلامی استودیوی مجازی را در ماه مبارک رمضان راه اندازی کرد و از ظرفیت نخبگان جامعه و فعالان قرآنی اهل سنت به این منظور استفاده کرد.

 

 

کد خبر 937170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha