بهره برداری کامل از خط ۳ قطار شهری به ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

کیامرز با اشاره به اینکه برای تکمیل خط ۲ قطار شهری مشهد هنوز حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: اگر همه ۳۰ کیلومتر خط ۳ بخواهد به بهره برداری برسد ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «کیانوش کیامرز» امروز (۲۰ خرداد) در بازدید اصحاب رسانه از ایستگاه N۳ خط ۳ قطار شهری مشهد گفت: کارگاه میذان شهدا یکی از پیچیده ترین کارگاههای کشور است، در این کارگاه دو ایستگاه در یک تراز به هم میرسند و از لحاظ اهمیت فنی اینکار فقط در چند ایستگاه چین و بارسلونا وجود دارد.

 

مدیرعامل قطار شهری مشهد با اشاره به اینکه عرض این ایستگاه ۵۰ متر است و بزرگترین ایستگاه کشور است، ادامه داد:خط یک و دو قطار شهری به طور کامل به بهره برداری رسیده است و در آینده هم ایستگاه سلامت در مدار قرار خواهد گرفت.

 

وی با بیان اینکه گاهی روزانه تا ۲۵۰ هزار مسافر هم با خطوط قطار شهری جا به جا کرده‌ایم، افزود: برای تکمیل خط ۲ قطار شهری مشهد هنوز حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

کیامرز با تاکید بر اینکه خط ۳ یکی از پرکارترین کارهایی هست که داریم و به مردم وعده بهره برداری در سال ۱۴۰۰ را دادیم که امیدواریم بتوانیم این کار را به سرانجام برسانیم، گفت:حدود ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است ۵.۳ کیلومتر خط ۳ به بهره برداری برسد.

 

مدیرعامل قطار شهری مشهد با بیان اینکه تا کنون در خط ۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده است، اظهارکرد: اگر همه ۳۰ کیلومتر خط ۳ بخواهد به بهره برداری برسد ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و تامین این مبلغ کار بسیار بسیار دشواری است.

 

وی با اشاره به اینکه برای خط ۴ فقط می خواهیم تونل بزنیم تا راه برای آینده هموارتر باشد، افزود:برای ۶۰ واگن کسری خط یک که lrt است در حال تلاش هستیم تا این واگن ها را از چین وارد کنیم چون این واگن ها تولید داخل ندارد.

 

کیامرز با تاکید بر اینکه ایستگاه باب الجواد خط ۳ امروز حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد:دولت بیشتر کمکش شده اوراق مشارکت که سقف اوراق هم در سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که امسال قول هزار میلیارد تومان داده است و آن غیر از این حدود ۴۰ میلیارد تومان در قالب استاد خزانه کمک می کند.

کد خبر 937186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha