سینمای مستقل باید منفک از سرمایه‌های پنهان دولتی باشد

مصباح با بیان اینکه فیلم مستقل به معنای واقعی در سینمای ایران وجود ندارد گفت: سینمای واقعی و جسورانه باید از سرمایه‌های پنهان دولتی منفک شود و روی پای خود بایستد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیدامیر مصباح» امروز(سه‌شنبه، ۲۰ خرداد) در آیین تجلیل از فیلمسازان برتر گیلان در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، تجلیل از موفقیت‌ها را منجر به کسب پیروزی‌های دیگر برای گیلان در سطح کشور دانست و گفت: تقدیر از برگزیدگان در حوزه‌های مختلف هنری موجب ایجاد رغبت و اهتمام بیشتر در کسب عناوین برتر کشوری می‌شود.

 


معاون هنری و امور سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه سینمای ایران مدیون گیلان است افزود: بدنه گیلانی سینمای ایران هم مدیون جوانانی است که سال‌های گذشته با وجود تمام کاستی‌ها و مشکلات، بدون توجه به مادیات برای ارتقای صنعت سینما در استان تلاش کردند تا بدنه گیلانی سینمای ایران شاهد هنرمندانی فاخر بوده و امروز بدرخشد.

 


وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف سینمایی در استان که فرصتی برای شناسایی هنرمندان و ارائه آثار فاخر است اعلام کرد: از بهمن سال گذشته تاکنون شاهد چهار رویداد همزمانی جشنواره فیلم فجر، چالش ساخت فیلم در جشنواره میراث ناملموس، خرید آثار سینمایی و تقدیر از فیلمسازان جوان گیلانی بودیم که همه نشان از دغدغه استان در حمایت از هنرمندان صنعت سینماست.

 

مصباح با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها دستگاه متولی صدور مجوز فیلم است اظهار کرد: هیچ یک از دستگاه‌های فرهنگی موازی با فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اختیار صدور مجوز ندارد.

 


وی با تاکید بر اینکه باید هنرمندان را به سوی تولید فیلم در مسیر قانون هدایت کنیم اظهارداشت: حلقه گمشده فرآیند تهیه و ساخت فیلم در حوزه‌های فرهنگی با بودجه‌های سنگین است که نه اجازه صدور مجوز دارند و نه در بحران فرهنگی پای کار می‌آیند.

 


مصباح با بیان اینکه فیلم مستقل به معنای واقعی در سینمای ایران وجود ندارد اذعان کرد: سینمای واقعی و جسورانه باید از سرمایه‌های پنهان دولتی منفک شود و روی پای خود بایستد.

 

وی با اشاره به کمبود بودجه برای تولید فیلم توسط فیلمسازان جوان اظهارکرد: در تلاشیم تا به‌منظور ایجاد انگیزه برای این هنرمندان جشنواره فیلم کوتاه را امسال در گیلان برگزار کنیم.

 


مصباح با تاکید بر حمایت از فیلم‌سازان جوان گیلانی توسط دستگاه‌های فرهنگی استان خاطرنشان ساخت: طبق قانون همه دستگاه‌های دارای بودجه فرهنگی موظف به حمایت از تولید فیلم‌های دارای مجوز هستند. 

 

در پایان این مراسم از فیلمسازان برتر جوان استان که موفقیت‌هایی را در عرصه ملی کسب کرده بودند، تقدیر شد.

 

کد خبر 937201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha