روزانه ۸۵۰ هزار سفر با ناوگان اتوبوسرانی مشهد انجام می شود

بخت آزما با اشاره به اینکه اکنون ۱۸۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری داریم که تا پایان سال جاری به ۲۲۰ کیلومتر خواهد رسید، گفت: ۱۸۳۰ اتوبوس و مینی بوس در مشهد داریم که روزانه ۸۵۰ هزار سفر توسط این ناوگان انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مجید بخت آزما» امروز (۲۰ خرداد) در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه ۱۵۰ ایستگاه هوشمند، ۲ هزار دوچرخه نسل هوشمند، ۲۰۰ اسکوتر برقی و ۱۵۰ دوچرخه برقی تا پایان سال جاری وارد چرخه حوزه حمل و نقل پاک خواهد شد، گفت:اکنون ۱۸۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری داریم که تا پایان سال جاری به ۲۲۰ کیلومتر خواهد رسید.

 

مدیر روابط عمومی معاونت عمران شهرداری مشهد افزود: با توجه به تقاضاهای مردمی نرده های خط ۳ بی آر تی جمع آوری شد و خط فرار تعبیه گردید بنابراین از میدان شهدا تا میدان استقلال تقریبا در حال تکمیل است و برای توسعه خط ویژه هم در سال جاری برنامه داریم.

 

وی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر اصلاحات هندسی مختلفی انجام دادیم که باعث کاهش ترافیک در سطح شهر شده، اظهارکرد: پل پرتوی همیشه مشکل ترافیکی داشت که بعد از اصلاحات هندسی این مسئله رفع شد که تا ۵ روز دیگه تکمیل خواهد شد و در مجموع رفت و برگشت ۱۵ متر تعریض شد همچنین ۶ هزار متر هم فضای سبز در نظر گرفته شده است.

 

بخت آزما با بیان اینکه ۱۸۳۰ اتوبوس و مینی بوس در مشهد داریم که روزانه ۸۵۰ هزار سفر توسط این ناوگان انجام می شود، گفت:بولوار وکیل آباد مشهد حادثه خیزترین بولوار استان بود که برای کاهش این حوادث طرح زمانی ثبت تخلف از طریق دوربین ها انجام گردید.

 

مدیر روابط عمومی معاونت عمران شهرداری مشهد گفت:پارکینگ آزادی در سه طبقه با مساحت ۴۰ هزار متر زیربنا با ظرفیت ۶۰۰ خودرو و ۳۵ اتوبوس، ۱۲ پله برقی، ۱۰ آسانسور دارد و ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد و تا کنون ۵۷ درصد هم پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

وی با بیان اینکه هر طبقه پارکینگ آزادی ۱۳ هزار متر مساحت دارد و ۲۰۰ کارگر مشغول کار هستند، افزود: پروژه تقاطع مصلی به طول ۱۱۰۰ متر به صورت زیر گذر است که ۲۹۰ هزار متر خاکبرداری، ۲۱ هزار متر بتن ریزی و ۷ هزار تن آسفالت انجام خواهیم داد همچنین اعتبار این پروژه ۶۳ میلیارد تومان است که حدود ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

بخت آزما با اشاره به اینکه تقاطع عیر همسطح مصلی در ۱۶ بهمن ۹۸ شروع شد و بنا داریم ۲۵ اسفند سال جاری تحویل بدهیم، اظهارکرد:مهمترین حسن این پروژه اتصال دو پهنه شهر به یکدیگر است همچنین در مصرف سوخت و زمان صرفه جویی هم می شود.

 

مدیر روابط عمومی معاونت عمران شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه پل ابوطالب به دهنه ۱۸۰ متر از شمال به جنوب در حال انجام است، افزود: در خرداد ماه ۱۷ پروژه قابل افتتاح با اعتبار ۵۱۷ میلیارد تومان داریم.

کد خبر 937202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha