شمار مبتلایان روزانه کووید ۱۹ در استان کرمان از مرز ۲۰۰ نفر هم گذشت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از میان ۷۹۲ نمونه تست ارسالی به آزمایشگاه های استان تست ۲۳۳ نفر مثبت شد که تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در استان به ۲۷۲۳ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر مهدی شفیعی با اعلام تازه ترین آمار از وضعیت بیماری کرونا در استان تا عصر سه شنبه(۲۰ خرداد) گفت: از میان ۷۹۲ نمونه تست ارسالی به آزمایشگاه های استان تست ۲۳۳ نفر مثبت شد که تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در استان به ۲۷۲۳ نفر رسید.

 

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه ۱۰۶ نفر از مبتلایان جدید زن و ۱۲۷ نفر مرد هستند؛ افزود: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر در سطح استان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ فوت کرده اند؛ سه زن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و یک مرد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان که ساکن ایرانشهر است جان خود را از دست داده اند.

 

 

وی با افزودن اینکه مجموع جانباختگان ویروس کرونا در استان کرمان از ابتدا تاکنون  ۹۴ نفر است؛ ادامه داد: از موارد مثبت ۲۴ ساعت گذشته ۲۶ مورد آن مربوط به افراد بستری در بیمارستان ها، ۸۰ مورد بیماران سرپایی، ۷ مورد پرسنل  و ۱۲۰  مورد اطرافیان بیماران می شود.

 

 

دکتر شفیعی اظهار داشت: بیشترین تعداد موارد مثبت در ۲۴ ساعت گذشته مربوط به شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان  با ۱۲۶ مورد، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با  ۵۳ مورد و دانشکده  علوم پزشکی سیرجان ۳۱ مورد است و موارد مثبت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم با ۱۲ مورد و دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان  با  ۱۱مورد  در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است.

 

 

 

وی افزود: از مجموع تعداد  ۲۷۲۳ مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان تعداد  ۸۸۹ نفر آنها بستری و  ۱۸۳۴نفر سرپایی و اطرافیان بیمار هستند. 


 

کد خبر 937212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha