ضرورت رعایت تمامی دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با بیماری کرونا توسط خانواده های بوشهری

آیت الله صفایی بوشهری گفت: با توجه اوج‌گیری بیماری کرونا در برخی از استان‌های ایران و در مرحله هشدار قرار گرفتن استان بوشهر، به همگان توصیه می‌شود که به حفظ سلامت خود، خانواده و جامعه توجه و عنایت ویژه داشته باشند.

به گزارش  خبرگزاری شبستان از بوشهر، «آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری» روز سه‌شنبه (۲۰ خرداد)  به رسانه‌ها اعلام کرد: در اسلام حفظ سلامت خود و دیگران از بیماری‌ها لازم و در برخی از موارد واجب است و اگر رعایت نکردن بهداشت شخصی و اجتماعی منجر به بیماری شود مذموم و در برخی از مواقع حرام است.

 

امام جمعه بوشهر بیان کرد: در شرایط سخت بیماری ویروسی کرونا و شیوع فوق‌العاده حاد آن در سطح جهان و ایران و اوج‌گیری آن در برخی از استان‌های ایران و در مرحله هشدار قرار گرفتن استان بوشهر، به همگان توصیه می‌شود که به حفظ سلامت خود، خانواده و جامعه توجه و عنایت ویژه داشته باشند.

 

صفایی بوشهری اظهار داشت: همچنین انتظار است هم استانی‎ها تمامی دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با بیماری کرونا را رعایت و از سفرها، رفت و آمدها و دید و بازدیدهای غیر ضرور به طور جد خودداری کنند.

 

وی گفت: مردم باید در محیط عمومی از ماسک استفاده کرده و فاصله‌گذاری اجتماعی را مراعات و از سفر به استان‌های دارای وضعیت قرمز و پذیرش مهمان از آن استان‌ها به صورت موقت پرهیز و بهداشت فردی را رعایت کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: در مراکز خرید، مراکز تجمع مردم مانند مصلاها و مساجدی که مجوز از ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا داده شده باید به طور حتم دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

 

وی از مسئولان خواست ورودی‌های استان بوشهر را به دقت کنترل و از ورود افراد بیمار به این استان ممانعت و فرهنگ استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی را نهادینه کنند، بر حُسن اجرای امور نظارت کارآمد داشته باشند و از گسترش این بیماری در سطح استان جلوگیری کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تمامی گروه‌های جهادی علاوه بر هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مبارزه با بیماری کرونا، ماسک و دستکش استاندارد را به اندازه کافی تولید و در اختیار مردم قرار دهند.

 

صفایی بوشهری عنوان کرد: خیران نیز خیرات خود را در این شرایط به امور سلامت مردم اختصاص دهند و رسانه‌ها بویژه صدا و سیما به فرهنگ سازی این امور توجه و عنایت ویژه داشته باشد.

 

وی گفت: اینک یکی از مهم‌ترین کارها در عرصه خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی، حفظ سلامت خود و دیگران و همکاری با ستاد مبارزه با بیماری کرونا است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند" این یک جهاد است".

 

صفایی بوشهری تاکید کرد: این بیماری باید جدّی گرفته شود و با توجه به کمبود امکانات بیمارستانی و زحمات فوق‌العاده کادر بهداشت و درمان که از ماه‌ها قبل تلاشی جهادی دارند از آنان تشکر و قدردانی می‌شود.

 

کد خبر 937227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha