رویکرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی و کاهش فقر است

علیپور با اشاره به اینکه محورهای هفت‌گانه توسط رئیس کمیته‌امداد کشور برای برنامه عملیاتی سال ۹۹ ابلاغ شده است گفت: برنامه‌های خود را با رویکرد توانمندسازی و کاهش فقر به‌عنوان رویکرد اصلی پیش می‌بریم.

«محمدرضا علیپور» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، در خصوص اقدامات کمیته‌امداد خوزستان در حوزه حمایت و سلامت مددجویان برای مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: از اسفند سال گذشته اکثر استان‌های کشور همچون سراسر دنیا درگیر ویروس کرونا شده‌اند که اقشار ضعیف در این موضوع با آسیب‌ بیشتری مواجه شدند.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته‌امداد امام خمینی (ره) خوزستان افزود: تمهیداتی در سطح خوزستان صورت گرفت و اعتباراتی به استان تخصیص داده شد و بنیاد مستضعفان نیز طی ۲ مرحله اعتباراتی برای خرید وسایل و بسته‌های بهداشتی، ماسک و الکل برای بیماران خاص، صعب‌العلاج، زمین‌گیر و مددجویان مسن دارای بیماری‌های زمینه‌ای، تقدیم ادارات کمیته‌امداد استان کرد.

 

وی با اشاره به اینکه مددجویان کمیته‌امداد خوزستان کمترین آسیب را از ویروس کرونا دیده‌اند اضافه کرد: مددکاران با روش‌های غیرحضوری و تلفنی آگاهی‌بخشی خوبی را برای عدم حضور مددجویان در ادارات و اماکن عمومی و ماندن در منزل داشتند.

 

علیپور با اشاره به ارتباط تنگاتنگ میان مددجویان و مددکاران تصریح کرد: تعامل و حرف‌شنوی مددجویان در برابر مسائل و آموزش‌های مطرح شده از سوی مددکاران انجام شد و توجه ویژه‌ای به آنها کردند.

 

وی عنوان کرد: ماه گذشته اعتباری توسط بنیاد مستضعفان به کمیته‌امداد خوزستان تزریق شد و ادارات استان آنها را میان خانواده‌های آسیب‌دیده از ویروس کرونا شامل مددجویان و غیرمددجویان توزیع کردند.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته‌امداد خوزستان از برگزاری رزمایش مواسات و همدلی و کمک مومنانه در ماه رمضان پیرامون دستور رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان خبر داد و بیان کرد: حرکت بسیار خوبی در سطح استان با حمایت‌ها و هدایت‌های نماینده ولی‌فقیه، استاندار و سایر دستگاه‌های عضو این رزمایش شکل گرفت.

 

وی عنوان کرد: در این رزمایش غذاهای گرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آشپزخانه مهدوی طبخ شدند و توزیع آنها در قالب بسته‌های غذایی به ارزش بیش از ۲۴ میلیارد تومان و منابع نقدی که خیرین و نیکوکاران کمک کردند، میان مددجویان کمیته‌امداد و خانواده‌های نیازمند صورت گرفت.

 

علیپور در پایان یاد آور شد: با توجه به محورهای هفت‌گانه‌ای که توسط رئیس کمیته‌امداد کشور برای برنامه عملیاتی سال ۹۹ ابلاغ شده، برنامه‌های خود را با رویکرد توانمندسازی و کاهش فقر پیش می‌بریم.

کد خبر 937243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha