طرح رهگیری سیگار در تمامی لایه های تولید امکان قاچاق را کاهش می دهد

پرهام فر با اشاره به اینکه طرح رهگیری سیگار در تمامی لایه های تولید امکان قاچاق را کاهش می دهد، گفت: میزان زنجیره تامین کالا نیز با اجرای این طرح کاملا شفاف می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «امیرمحمد پرهام فر» عصر امروز (سه شنبه 20 خرداد) درر گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما به ارائه توضیحاتی درباره طرح رهگیری سیگار پرداخت و با اشاره به اینکه طرح رهگیری سیگار در تمامی لایه های تولید امکان قاچاق را کاهش می دهد، گفت: میزان زنجیره تامین کالا نیز با اجرای این طرح کاملا شفاف می شود.

 

مدیرکل ستاد مبارزه با قاچاق کالا با اشاره به اینکه بخشی از سیگار قاچاق سیگارهای تقلبی است، گفت: در سال 98 بیشترین پرونده های متشکله قاچاق مربوط به قاچاق سیگار است. وقتی صحبت از مصرف می شود باید برای میزان مصرف برنامه ریزی داشته باشیم و آمار مشخص باشد اما با پایین آمدن سن مصرف دخانیات و سیگار از سیگارهای قاچاق نیز استفاده میشود.

 

وی با بیان اینکه با توجه به محدود بودن تولید کنندگان سیگار آمار تولید مشخص است، افزود: با توجه به فاصله بین مصرف و تولید مشخص است که قاچاق این فاصله را پر می کند و در سال 97 برای کل سیگار های تولیدی کشور ثبت در تمام لایه های توزیع از تولید کننده، مراکز توزیع استانی و کشور و مراکز خرده فروشی اجبار شد اما برای رصد بیشتر و نظارت طرح رهگیری رونمایی شد.

 

پرهام فر با اشاره به اینکه طبق قانون جامع دخانیات کلیه عوامل دخیل در دخانیات حتی خرده فروشان مکلف به دریافت مجوز هستند، گفت: باید در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنند و میزان ورودی و خروجی شان مشخص شود که اگر میزان خروجی تفاوت داشته باشد باید پاسخگو باشند. گام بعدی در این حوزه برندهای محرز قاچاق است که برخورد می شود./

کد خبر 937281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha