۱۴۰ هواپیمای مسافربری فعال داریم/ بخش هوایی بیشترین آسیب پذیری را از تحریم ها داشته است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیشترین آسیب پذیری را از تحریم ها بخش هوایی کشور داشته است، گفت: با تمامی مشکلات و تحریم ها ما توانستیم ۱۴۰ هواپیمای مسافربری را فعال نگه داریم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «محمد اسلامی» در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه 21 خرداد گفت: وزارت راه دارای 13 سازمان و شرکت است که طبق قانون و با توجه به وظایف و ماموریت های قانونی این ساختار در وزارت راه تعریف شده است.

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طول آزادراه های کشور در ابتدای انقلاب 76 کیلومتر بود، اظهار داشت: در حال حاضر طول آزادراه های کشور دو هزار و 470 کیلومتر و طول بزرگراه ها به 18 هزار کیلومتر و 485 کیلومتر رسیده است طول راه های اصلی کشور بالغ بر 26 هزار و 201 کیلومتر است، انشاءالله با برنامه ریزی صورت گرفته تا قبل از پایان دولت حدود 500 کیلومتر آزادراه و 700 کیلومتر بزرگراه به آزادراه ها و بزرگراه های موجود اضافه می شود.

 

وی با اشاره به توسعه راه های روستای از ابتدای انقلاب تاکنون گفت: راه های روستایی در ابتدای انقلاب سه هزار کیلومتر بود که این میزان در حال حاضر به 113 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته رسیده است و پیش بینی ما این است که تا پایان دولت سه هزار و 500 کیلومتر راه روستایی به راه های روستایی کشور اضافه شود.

 

وزیر راه و شهرسازی طول خط ریلی کشور را 14 هزار و 700 کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: 465 میلیون تن جابجایی در بخش حمل و نقل جاده ای در حال حاضر در کشور داریم که این روند رو به رشدی است و انشاءالله در آینده نیز توسعه خواهد داشت.

 

اسلامی افزود: ظرفیت بنادر ما از 19 میلیون تن در ابتدای انقلاب به 246 تن در سال افزایش یافته است و ظرفیت کانتینری ما نیز از شش و نیم افزای یافته است که با بهره برداری از فاز 3 بند شهید رجایی این میزان به میلیون تن به 8.2 میلیون تن می رسد.

 

وی با بیان اینکه بیشترین آسیب پذیری را در بحث تحریم ها در بخش هوایی داشتیم، گفت: ما توانستیم با توجه به همه مشکلات و تحریم هایی که وجود داشت، 140 هواپیمای مسافربری را فعال نگه داریم و در سال 30 میلیون نفر مسافر را جا به جا کنیم.

 

وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در حوزه مسکن گفت: بازار مسکن همواره با توجه به شرایط اقتصادی و نوسانات بازار دچار التهاب می شود، این روزها نیز اوج روزهای التهابی خود را می گذارند. تغییر نرخ ارز و تورم موجود در جامعه شرایط التهابی را در بازار مسکن ایجاد کرده است.

 

وی با اشاره به طرح ملی مسکن گفت: یک میلیون و 600 هزار نفر با این طرح فرصت داشتند که برای مسکن ملی ثبت نام کنند که تاکنون 800 هزار نفر از واجدین شرایط شناسایی و برای تامین مسکن آنها اقدام کردیم و از ماه آینده نیز تحویل خانه به آنها آغاز می شود.

 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رونمایی از طرح سامانه جامع املاک و اسکان که در بهمن ماه سال گذشته انجام شد، گفت: با این طرح سازمان مالیاتی می تواند از خانه های خالی مالیات اخذ کند چرا که ما معتقدیم اخذ مالیات از خانه های خالی تاثیر مهم و سریع الوقوعی بر وضعیت بازار اعمال خواهد کرد.

 

اسلامی با بیان اینکه در بخش مسکن مهر یک میلیون و 913 هزار واحد مسکن به مردم تحویل داده شده است، گفت: 63 هزار واحد باقی مانده در دست احداث است که تا قبل از آبان به اتمام می رسد.  

 

وی با اشاره به پدیده حاشیه نشینی در استان های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان و کرمانشاه گفت: ما برنامه ریزی هایی را برای احیای بافت های فرسوده و حاشیه نشین این استان ها داریم و در این موضوع یعنی در رابطه با بحث زمین و احداث ساختمان سرمایه گذار اختصاص دادیم که امیدواریم تا پایان سال 1400 تمام نقاط شهری در استان های مرکز که دارای کپر و آلونک غیر رسمی هستند، این مشکل آنها رفع شود./

کد خبر 937458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha