غربالگری ۱۷۰ هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی در طرح «نماد»

تهامی از اجرای طرح نماد در ۲۶۰ مدرسه خراسان جنوبی خبر داد و گفت: تاکنون ۱۷۰ هزار دانش‌آموز در راستای بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی غربالگری شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن تهامی» صبح امروز (21 خرداد) در اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌ جنوبی با اشاره به اجرای طرح نماد در استان، اظهار کرد: طرح نماد یا همان نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان مجموعه نظام یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی، حمایت‌های روانی و اجتماعی به منظور مراقبت دانش آموزان در برابر آسیب‌های پرخطر از طریق مداخله به موقع و مؤثر است.

 

رئیس اداره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی یکی از مهمترین دغدغه‌ها است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید ویژه‌ای بر مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارند و نظام مقدس جمهوری اسلامی در این زمینه تلاش زیادی را داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در اداره مراقبت آموزش و پرورش ۱۹ طرح را اجرا می‌ شود که بیشتر آن بر اساس تفاهم‌نامه با شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان‌ جنوبی است، ادامه داد: متأسفانه براساس غربالگری های انجام شده یک پنجم دانش‌آموزان خراسان‌ جنوبی در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی قرار دارند که بیشتر آنان فرزندان یتیم، فرزندان طلاق، فرزندان والدین در حبس و فرزندان دچار فقر مالی خانواده هستند.

 

تهامی بیان کرد: طرح نماد در ۲۶۰ مدرسه پایلوت خراسان جنوبی اجرا شده است که در سال جاری نیز در همین تعداد مدرسه اجرا خواهد شد.

 

رئیس اداره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه این طرح در تمامی مدارس شهرستان درمیان، ۱۳ مدرسه شهرستان بیرجند و ۶ مدرسه از هر شهرستان اجرا شده است، گفت: تاکنون ۱۷۰ هزار دانش‌آموز در راستای بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی غربالگری  شدند.

 

وی ادامه داد: همچنین ۱۷۸ نفر از دانش آموزانی که مشکل خاصی داشته و یا پرخطر بودند درمان شده‌اند.

 

تهامی با اشاره به شناسایی۵۵۰ دانش‌آموز پرخطر و درمان آنان، افزود: امسال ۱۳۷ میلیون تومان برای غربالگری اختصاص یافته که نسبت به گذشته کاهش داشته است و قول تخصیص ۲۸ میلیون تومان دیگر هم داده شده است.

 

«ناصر نبی زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی هم در این جلسه اظهار کرد: بعد از ابلاغ آیین‌نامه قانون پیش فروش ساختمان در خراسان‌ جنوبی در دو نوبت در سال 97 و 98 مکاتباتی با رسانه‌ها، مطبوعات و پایگاه‌های خبری مجوز دار استان در این زمینه انجام داده‌ایم تا آگهی پیش فروش ساختمان ها را بدون مجوز منتشر نکنند.

 

وی بیان کرد: براساس این قانون مطبوعات و رسانه‌ها قبل از دريافت مجوز ياد شده حق درج و انتشار آگهی پيش‌فروش ساختمان را ندارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی متذکر شد: آگهی‌های فاقد مجوز بیشتر در شبکه‌های اجتماعی و یا در سایت های دیوار و شیپور درج می شود.

 

گفتنی است در پایان این جلسه سه دستگاه اجرایی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان‌ جنوبی و اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌ جنوبی در اجرای برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌جنوبی مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

 

 

 

کد خبر 937543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha