۳۴ پروژه عمرانی حوزه بهداشت و درمان لرستان آماده بهره برداری است

فرهادی در تشریع وضعیت پروژه های حوزه بهداشت و درمان استان، گفت: هم اکنون ۳۴ پروژه بهداشتی و درمان استان آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « علی فرهادی» امروز(21 خرداد) در جمع خبرنگاران با تشریح وضعیت پروژه های بهداشتی و درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان، با اشاره به رکود پروژه های حوزه بهداشت و درمان استان رد سال 97، اظهار داشت: با تاکید رئیس دانشگاه علوم پرشکی بر ضرورت فعالسازی پروژه ها طی سال های 98 و 99 روح تازه ای در روند توسعه و پیشرفت و سرعت تکمیل و ساخت و ساز پروه های حوزه بهداشت و درمان استان دمیده شده است.

 

مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: در این راستا طی سال های 98و99 ، پروژه های دانشگاه علوم پزشکی لرستان عمدتا به  به سه گروه تقسیم شد.

 

وی با بیان اینکه اولین گروه این تقسیم بندی شامل پروژه های طرح تحول نظام سلامت بوده است، ادامه داد: کلنیک های غربالگری، کلنیک های ویژه، برخی اورژانش ها، طرح های موسوم به ۱۰۰ هزار متری و ۸۶ پروژه واگذار شده به  پیمانکار شامل طرح های نظام سلامت بوده است.

 

فرهادی پروژه های طرح تحول نظام سلامت شامل کلینیک های غربالگری، کلینیک های ویژه، برخی اورژانس ها، د که از خرداد ۹۸ علیرغم تمام تنگناهای مالی و توقف طرحها، ۱۱ پروژه از جمله پایگاه اورژانس فوریت های پزشکی و خانه بهداشت به بهره برداری رسید.

 

وی ادامه داد: از خرداد ماه 98 به رغم  تنگناهای مالی و توقف پروژه های در دانشگاه علوم پزشکی استان 11 پروژه شامل پایگاه های اورژانس، فوریت های پزشکی و خانه بهداشت به بهره برداری رسید.

 

فرهادی بیان کرد: هم اکنون هم حدود ۳۴ پروژه بهداشتی و درمانی استان با اعتبار ۸۴ میلیارد تومان آماده افتتاح است.

 

 وی خاطرنشان کرد: این پروژها شامل مراکز غربالگری، کلینیک ویژه، اورژانس، خانه بهداشت و مراکز بهداشتی است که در سال جهش تولید به منظور ارتقای خدمات جامعه هدف در شهرستانهای الیگودرز ،دورود، دلفان، سلسله، رومشکان، بروجرد و خرم آباد بهره برداری می شود.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از طرح های عمرانی بهداشت و درمان لرستان از اسفند ۹۷  تعطیل شده بود اظهار داشت: از خرداد ۹۸، روح تازه ای در روند توسعه و پیشرفت و سرعت تکمیل ساخت و ساز  پروژه های دانشگاه دمیده شد و اکنون نیز این طرح ها در سه بخش دنبال می شود.

 

مدیرحوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: مجموعه مشکلات پروژه ای ما در پروژه های موسوم به ۱۰۰ هزار متر بود که بخشی از این پروژه ها با یکی از پیمانکارها در حال انجام است و هفت طرح از مجموع پروژه های موسوم به این طرح تیرماه افتتاح خواهند شد.

 

فرهادی افزود: در خصوص یکی از پروژه های موسوم به ۱۰۰ هزار متری  بواسطه عدم همکاری پیمانکار به سمت اقدامات قانونی یعنی فسخ قرارداد می رویم که این طرح را با استفاده ازبرگزاری  مناقصه فعال خواهیم کرد .

 

وی در مورد مهم ترین  پروژه های در حال ساخت و ساز دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: این نهاد ساخت و ساز سه بیمارستان را به عنوان طرح های راهبردی در دستور کار دارد.

 

فرهادی اظهار داشت: بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی ابن سینای شهرستان کوهدشت با ۴۶ درصد پیشرفت و مساحتی بالغ بر ۲۳ هزار متر مربع در حال ساخت می باشد که در حال حاضر مشکل اعتباری ندارد.

 

وی بیان کرد: ساخت بیمارستان گهر شهرستان  دورود  به لحاظ بستر سازی و آماده سازی زمین با تاخیر مواجه شد که امروز عملیات اسکلت سازی و فونداسیون در مساحتی بالغ بر ۲۷ هزار متر مربع به خوبی شروع شده و با انجام مطالعات زمین شناسی توسط  مشاوران ذیصلاح، این پروژه تا کنون مورد تایید دفتر منابع فیریکی وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه ساخت و ساز بیمارستان نیایش خرم آباد رضایتبخش نیست اضافه کرد: سرعت پیشرفت این پروژه ۳۳ درصد است که برای دانشگاه راضی کننده نیست و مکاتباتی برای برگزاری نشستی با وزیر بهداشت، درمان، و آموزش پزشکی، استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان و رییس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)  برای حل این مساله در حال انجام است.

 

فرهادی در خصوص وضعیت مرکز درمان بستر شهرستان رومشکان گفت: این مرکز با هزینه بیش از چهار میلیارد تومانی عمرانی و چهار میلیارد تومان تجهیزاتی فعال شده و در حال ارائه خدمات می باشد.

 

وی افزود: عملیات حصارکشی این مرکز با فرایند برگزاری مناقصه صورت خواهد گرفت که نیازمند همراهی فرمانداری شهرستان رومشکان و استاندار لرستان در خصوص مشکل جاده است.

 

مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: ام آر آی بروجرد، سی تی اسکن دوم بیمارستان شهدای عشایرخرم آباد، دستگاه آنژیوگرافی دوم بیمارستان شهید مدنی خرم آباد و مجوز های قانونی دستگاه سی تی اسکن شهرستان سلسله، ام آر آی شهرستان کوهدشت، ام آر آی شهرستان پلدختر نیز نصب و اخذ شده است.

 

فرهادی اظهار کرد: اخذ مجوز ام ار آی و سی تی اسکن دلفان هم در حال انجام است که به دلیل همجواری منطقه با برخی استان ها، با افتتاح این مراکز، انقلاب بزرگی در ارایه خدمات با تعرفه دولتی و تحول مطلوبی در حوزه بهداشت ودرمان شهرستان  و استان رخ می دهد.

 

کد خبر 937618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha