اربعین دارای تراز نرم افزاری و سخت افزاری تمدن سازی است

حجت الاسلام حسینی کوهساری با بیان این که در آینده تمدن های نوینی شکل می گیرد که وظیفه ما را برای ساخت تمدن اسلامی سخت می‌کند، گفت: مهمترین فناوری ما امروزه برای تسریع آن تمدن نوین اسلامی با توجه به شرایط ویژه دنیا، اربعین است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «سید مفید حسینی کوهساری» عصر امروز(چهارشنبه 21 خرداد) در اولین نشست مجمع عمومی بنیاد بین المللی اربعین که در خانه تاریخی دکتر علامه برگزار شد، با اشاره به تشکیل این بنیاد در قم اظهار داشت: انشاءالله این بنیاد همان بنیان تأسیس شده بر مبنای رضوان و تقوای الهی باشد که در قرآن کریم به آن اشاره شده است.

 

رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه افزود: اگر بپذیریم که در یک نقطه و پیچ تاریخی قرار داریم که رهبر معظم انقلاب نیز از آن به عنوان مهمترین شاخص دنیای امروز یاد کردند، باید بدانیم که منظور از پیچ تاریخی این است که موازنات و مناسبات تمدنی دنیا در حال تغییر است و در آینده تمدن های نوینی شکل می گیرد که وظیفه ما را برای این که تمدن نوین اسلامی را به میدان بیاوریم سنگین تر می‌کند.

 

وی افزود: مهمترین فناوری ما امروزه برای تسریع آن تمدن نوین اسلامی با توجه به شرایط ویژه دنیا، اربعین است که دارای تراز تمدنی ویژه چه از حیث سخت افزاری و چه از حیث نرم افزاری است و خیلی از امیدها را زنده کرده است.

 

حجت الاسلام حسینی کوهساری تأکید کرد: اربعین ثابت کرد که می‌شود اتفاقاتی که در روایات ما مبنی بر جامعه آرمانی همراه با انس و اخوت و برادری و جهانی بودن و معنوی بودن تأکید شده است، حول محور ولایت الهی و ولایت اهل بیت(ع) صورت بگیرد.

 

وی در ادامه عنوان کرد: با این نگاه حتما باید اربعین را خیلی جدی و گرامی بداریم، خصوصا در مورد اربعین امسال تأکید می کنیم که اگر به استقبال آن نرویم ممکن است بخش هایی از توفیق اربعین از دست ما برود به همین جهت لازم است از همین الان با نگاه تمدنی پای کار بیاییم و مقدمات اربعین امسال را فراهم کنیم.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به شیوع کرونا در جهان و ایجاد چالش توسط همین بیماری در مسیر اربعین خاطرنشان کرد: همان افرادی که با نیات خیر موکب ها را برپا می کردند خوب است که الان پای کار بیاییند تا فضای کشور عراق از بیماری کرونا پاکسازی شود تا بتوانیم امسال برنامه اربعین را به خوبی پیاده کنیم.

 

وی در پایان تشکیل بنیاد بین المللی اربعین را اقدامی مناسب، به موقع و لازم و ضروری عنوان کرد و یادآور شد: خوب است هرکاری که می خواهیم انجام بدهیم زودتر صورت بگیرد، سریعا اصلاحات لازم در اساسنامه انجام شود و بین مقدمات اجرایی کار و برنامه های سیاست گذاری نیز تفکیکی قائل شویم یعنی این بنیاد یک شورای سیاستگذاری در کنار شورای اجرایی داشته باشد.

کد خبر 937735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha