دولت کنترلی در سوداگری مسکن ندارد

پروین پور با اشاره به اینکه بازار مسکن در کشور ما مقطعی کنترل می شود، گفت: دولت کنترلی در سوداگری مسکن ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «افشین پروین‌پور» شب گذشته (چهارشنبه 21 خرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما به ارائه توضیحاتی درباره بازار مسکن پرداخت و با ابراز تاسف نسبت به اینکه دولت مسکن را به حال خود رها کرده است، گفت: بازار مسکن در کشور ما مقطعی کنترل می شود و دولت کنترلی در سوداگری مسکن ندارد.

 

کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه حوزه مسکن، خودرو و ارز از طرف حاکمیت رها شده است، گفت: حاکمیت راهکاری برای ساماندهی آن ندارد.

 

وی با بیان اینکه هر سال در این زمان به طور مقطعی به مسکن پرداخته می‌شود و پس از مدتی رها می‌شود، گفت: بخش زمین و مسکن در ردیف اول اقتصاد و مستعد سوداگری است که سوداگران کنترل بازار را بدست می‌گیرند.

 

پروین پور بر این موضوع تاکید داشن که مسکن باید کالای مصرفی در کشور باشد در حالی که مسکن یک کالای سرمایه‌ای در کشور شده است که ۷۰ درصد بازار مسکن را به دست گرفته و تقاضا ایجاد می‌کنند. واقعیت خلاف گفته ها دولت است.

 

وی درباره دلایل ایجاد مشکلات در بازار مسکن نیز گفت: تحلیل های غلط از بازار و واقعیت باعث ایجاد مشکلات و حل نشدن مسکن می شود چرا که اگر صحبت ها بر مبنی واقعیت بود این افزایش روزانه قیمت به وجود نمی آمد.

 

کارشناس اقتصاد مسکن  در ادامه درباره موضوع مطرح روزهای اخیر یعنی ایده ورود ساخت و ساز مسکن به بورس و خرید متری مسکن  نیز گفت: به جای ورود زمین و مسکن  به بورس؛ صندوق جمع آوری سرمایه تشکیل شود.

 

وی با بیان اینکه فروش متری مسکن هم که ایده آن از زمان دولت اصلاحات شکل گرفته است از بنیان غلط است، گفت: کسی که توان خرید یک متر مسکن را ندارد با افزایش قیمت مسکن و درآمد ثابت سال ها باید منتظر خانه دار شدن بماند. باید به ریشه مشکل مسکن پرداخت./

کد خبر 937797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha