معرفی خدمات اجتماعی و اقتصادی کانون فرهنگی هنری مهدویون کوهبنان

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مهدویون مسجد امام حسن مجتبی شهرستان کوهبنان فعالیت های انجام شده در حوزه اقتصادی و اجتماعی با همکاری هیئت و خیریه مسجد را تشریح کرد.

سید حسین روح الامینی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با حدیثی از نهج البلاغه « از كفّاره گناهان بزرگ، به فرياد مردم رسيدن و آرام كردن مصيبت ديدگان است» از انجام فعالیت هایی توسط کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین مجتبی علیه السلام کوهبنان با همکاری هیئت و خیریه بنی الزهرا سلام الله علیها در ایام کرونا خبر داد و افزود: ضد عفونی شهر در سه مرحله، توزیع 300 داروی امام کاظم علیه السلام و راه اندازی کارگاه تولید ماسک از جمله این فعالیت ها است.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مهدویون کوهبنان اهدای ۱۷۵ دست لباس  عیدانه دخترانه و پسرانه، توزیع ژل ضد عفونی، قربانی هشت رأس گوسفند برای رفع بلا در روز نیمه شعبان، اهدای بسته فرهنگی سفینة النجاه برای کادر درمان و پویش محله مهربان با هدف حمایت از صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا را از دیگر اقدامات در این زمینه فهرست کرد.

 

وی ادامه داد: از دیگر فعالیت های انجام شده تهیه بسته معیشتی برای خانواده کارگران که فرزند معلول و تالاسمی و بیماری صعب العلاج دارند در سه مرحله با توزیع ۶۰۰ بسته غذایی، طبخ روزانه ۷۰۰ وعده غذای گرم در ماه مبارک رمضان برای توزیع میان نیازمندان، توزیع 110بسته گوشت میان نیازمندان با همکاری مؤسسه حضرت خدیجه و برنامه سمت خدا و  راه اندازی کارگاه شیرینی خانگی و پخت 110کیک برای نیازمندان در شب میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام است.

 

 

روح الامینی به حضور بچه های مسجد در مناطق سیل زده زهکلوت در جنوب استان و ساخت سرویس بهداشتی در این منطقه هم اشاره کرد و افزود: از دیگر فعالیت های ما حوزه اقتصادی است که در این زمینه با راه اندازی کارها خرد و کوچک، کارگاه خیاطی، مزرعه پرورش گیاهان دارویی(گل گاوزبان، زعفران، به لیمو)کارگاه پخت شیرینی خانگی، راه اندازی خیریه اقدام کردیم.

 

 

وی با بیان اینکه کانون مهدویون، کانون تخصصی مهدویت است و فعالیت هایی هم در زمینه برگزاری کلاس نهج البلاغه، اهمیت فضای مجازی در انقلاب اسلامی، طب اسلامی، خانواده موفق و... انجام داده؛ اظهار داشت: راه اندازی کمپ ترک اعتیاد کارگران و نیز  راه اندازی کارگاه آموزشی خیاطی برای معلولین از جمله اقدامات انجام شده در حوزه خدمات اجتماعی است.
 

 

 

این فعال فرهنگی شهرستان کوهبنان تصریح کرد: با توجه با اینکه در مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام کوهبنان سه مجموعه هیئت، کانون و پایگاه بسیج فعالیت دارد، برای هم افزایی و عدم موازی کاری همه کار ها در قالب قرارگاه کریم اهل بیت انجام می‌شود.

 

 

کد خبر 937809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha