کمیته فرهنگی در هیات های ورزشی خراسان جنوبی فعال می‌شود

عزیزی گفت: منویات رهبر انقلاب اسلامی در خصوص معنویت و تهذیب نفس با فعال سازی کمیته‌های فرهنگی در بدنه هیات های ورزشی خراسان جنوبی دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن عزیزی» صبح امروز (۲۲خرداد) در دیدار جمعی از پهلوانان و باستانی کاران بیرجند به مناسبت هفته ورزش پهلوانی و زورخانه ای با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: امسال ستاد استانی هفته فرهنگ پهلوانی، ورزش‌های زورخانه ای در خراسان جنوبی تشکیل شده است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه باید از جریان فرهنگ سازی اخلاق و منش پهلوانی در سایر هیات های ورزشی استان استفاده شود، گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب به بحث معنویت و تهذیب نفس توجه شده است اما متاسفانه به رغم تمام تلاش ها هنوز آنطور که شایسته است ما نتوانسته ایم منویات مقام معظم رهبری را در حوزه ورزش و جوانان استان تجلی ببخشیم.

 

وی تاکید کرد: امیدواریم با فعال سازی کمیته های فرهنگی در بدنه هیات های ورزشی استان خراسان جنوبی، بتوانیم منویات رهبر انقلاب اسلامی در خصوص معنویت و تهذیب نفس را دنبال کنیم.

 

عزیزی ادامه داد: آنچه که در راهبرد توسعه فرهنگی به عنوان مهمترین اولویت دنبال می شود بحث ترویج مکتب و فرهنگی جهادی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه در دهه فجر سال گذشته بیش از ۱۳ پروژه ورزشی در استان افتتاح شد، گفت: از این تعداد ۱۱ پروژه به یاد شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است.

 

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی در سال جاری، تصریح کرد: تقویت هیات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان، تقویت برگزاری شوراهای امر به معروف و نهی از منکر، تقویت بدنه هیات‌های ورزشی با بسیج ورزشکاران از جمله این برنامه های است.

 

عزیزی با بیان اینکه بسیج ورزشکاران می تواند بازوی فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی باشد، افزود: امسال دفاتر بسیج ورزشکاران در تمام شهرستان‌ها راه اندازی خواهد شد تا از آن به نفع توسعه ورزش استفاده کنیم.

کد خبر 937810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha