وجود ۵ تالاب بین المللی در گلستان

خیرآبادی از وجود پنج تالاب بین المللی در استان گلستان خبر داد و گفت: این تالاب ها خدمات گسترده ای برای مردم و اهالی منطقه به همراه دارند.

«وحید خیرآبادی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: تالاب ها براساس تعریف کنوانسیون رامسر تعریف وسیعی دارند و شامل «مرداب ها و باتلاق ها و لجن‌ زارها یا آب های طبیعی یا مصنوعی اعم از دایمی یا موقت است که آب های شیرین، تلخ یا شور در آن به صورت راکد یا جاری یافت شود و عمق آن ‌ها در پایین ترین نقطه جزر از ۶ متر تجاوز نکند».

 

معاون فنی  اداره کل محیط زیست گلستان ادامه داد: با توجه به این تعریف تالاب های مختلفی در استان وجود دارد و از نظر بین المللی  در استان پنج تالاب بین المللی ثبت شده  وجود دارد.

 

خیرآبادی تأکید کرد: این پنج تالاب بین المللی شامل تالاب های آلاگل، آلماگل، آجی گل و گمیشان و نیمی از خلیج گرگان است.

 

وی متذکر شد: این تالاب ها خدمات گسترده ای برای مردم استان و اهالی منطقه به همراه دارد و از نظر وضعیت با توجه به اقدامات انجام شده آبگیری خوبی در این تلاب ها رقم خورده است.

 

معاون فنی اداره کل محیط زیست گلستان متذکر شد: تالاب ها در سیل سال گذشته نقش بسیار مهمی در زخیره سازی سیلاب و کاهش خسارات ناشی از سیل داشتند.

 

خیرآبادی تصریح کرد: گرچه سیل و سیلاب یک تهدید به شمار می رود ولی سیلاب سال ۹۸ فرصتی برای تالاب های آلاگل، آلماگل و آجی گل بود در سال گذشته و بارندگی های سال ۹۹ آب گیری خوبی در این تالاب ها اتفاق افتاد.

 

 

کد خبر 937876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha