پوشش پایین اراضی آبی در لرستان احجافی بزرگ است

ابراهیمی با اشاره به اینکه استان لرستان از استان های پر بارش کشور است، گفت: پوشش پایین اراضی آبی دراستان لرستان احجافی بزرگ است که باید جبران شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « یحیی ابراهیمی» امروز(22 خرداد) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در حالی که استان لرستان یکی از استان های پر بارش کشور است، اما غالب کشاورزی در این استان به صورت کشت دیم است.

 

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه در استان لرستان زمین های کشاورزی تحت پوشش آبیاری بسیار کم است.

 

وی با اشاره به وضعیت آب و خاک مساعد در شهرستان های سلسله و دلفان، خاطرنشان کرد: زمین های زراعی آبی در استان لرستان شهرستان های سلسله و دلفان پایین تر از نرم کشوری است.

 

ابراهیمی با بیان اینکه نرم اراضی تحت پوشش آبیاری در کشور ۴۶ درصد است، گفت: این در حالی است که این میزان در شهرستان سلسله ۲۳ و دلفان ۹ درصد است.

 

وی با اشاره به اهمیت کشت آبی در تقویت کشاورزی و باغداری و بهبود وضعیت اشتغال و معیشت مردم،  ابراز کرد:  دیم بودن کشاورزی در استان لرستان اجحافی بزرگ در حق مردم است.

 

ابراهیمی با اشاره به اهمیت تقویت کشاورزی در تحقق شعار جهش تولید، افزود: از مسئولان آب منطقه ای انتظار می رود در راستای احقاق حقوق مردم استان در زمینه آب تلاش جدی داشته باشند و نسبت به صدور مجوز تخصیص های برداشت آب در استان لرستان همکاری کنند.

 

وی به برهخی سنگ اندازی های در حوزه اشتغال بویژه کار آفرینی در استان اشاره کردو گفت: باید با همکاری بانک های عامل و مسئولان در زمینه همکاری بیشتر با کارآفرینان در استان اقدام شود.

 

منتخب مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسالامی اظهار کرد: بانک های عامل نباید کارآفرینان را با سخت گیری های بیهوده ناامید کنند چرا که یکی از عوامل رونق و جهش تولید به منظور پیشگیری از ورشکستگی واحدهای تولیدی پرداخت تسهیلات است.

 

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های گسترده شهرستان سلسله و دلفان در حوزه آب و خاک، افزود: در شهرستان سلسله ۲۵۰ و دلفان ۷۰۰ کیلومتر کانال آب بر نیاز داریم.

 

ابراهیمی اظهار کرد:  بهره برداری از ظرفیت های بومی و محلی مهم ترین گام در راستای رفع مشکلات مردم بویژه جوانان و نوجوانان است.

کد خبر 937884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha