استاندارد سازی مصالح ساختمانی  تولیدی در پروژه‌های عمرانی ضروری است

قنبریان از صدور مجوز برای فرآورده تیرچه در استان خبرداد و گفت: براراس قانون توسعه نظام استاندارد، استاندارد سازی مصالح ساختمانی ضروری شده است.

«مرضیه قنبریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت» براساس ماده ۱۶ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کلیه دستگاه های اجرایی که به نوعی در صدور مجوز تولید کالا یا ارائه خدمات موضوع این قانون، مسئولیت دارند مکلفند به هنگام صدور مجوز، متقاضیان را ملزم به رعایت استانداردها و مقررات فنی مربوطه نمایند.

 

مدیرکل استاندارد لرستان افزود: به استناد ماده 7 آیین نامه اجرایی قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، دستگاه های اجرایی مکلفند پس از وصول گزارش های سازمان استاندارد، ضمن انجام اقدامات اصلاحی و اعمال نظرات سازمان، از نتایج اقدامات به عمل آمده، سازمان استاندارد را مطلع نمایند.

 

قنبریان در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت استانداردسازی واحدهای تولیدی فرآورده های مصالح ساختمانی، و هم چنین وضعیت آزمایشگاه های همکار استاندارد در استان اظهار کرد: در سال گذشته 388 مورد بازرسی و 317 مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش صنعت ساختمانی انجام گرفت.

 

وی در ادامه از صدور پروانه استاندارد برای تیرچه برای اولین بار در استان خبرداد و گفت: در نشست کمیته علایم خرداد ماه سال جاری، برای اولین بار در استان، واحد تولیدی نوین کاران افق ساز موفق به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای محصول تیرچه خرپایی، بر اساس استاندارد ملی به شماره 1-2909 شد.

 

مدیرکل استاندارد لرستان اظهار کرد: واحد مذکور که در شهرک بهرامی خرم آباد مستقر می باشد، در تولید تیرچه از جوش نقطه ای برای اتصالات میلگردهای زیرین استفاده می کند.

کد خبر 937920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha