بزرگترین واحد تولید فرومنگنز کشور در اندیمشک به بهره‌برداری رسید

شریعتی در آئین بهره‌برداری از بزرگترین واحد تولید فرومنگنز کشور در اندیمشک گفت: واحدهای تولیدی فاز یک کنسانتره سنگ آهن و فاز ۲ فروسیلیکومنگنز با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۴۵۰ نفر در جهت اقتصاد مقاومتی افتتاح شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اندیمشک، «غلامرضا شریعتی» عصر امروز (پنجشنبه ۲۲ خرداد) در آئین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چندین واحد تولیدی و صنعتی که در شهرک صنعتی شماره ۲ اندیمشک برگزار شد، در جمع خبرنگاران، در خصوص این طرح‌ها اظهار کرد: واحدهای تولیدی فاز یک کنسانتره سنگ آهن و فاز ۲ فروسیلیکومنگنز با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۴۵۰ نفر افتتاح شدند.

 

استاندار خوزستان افزود: پیش از این اکثر صادرات فرومنگنز از خارج به داخل کشور صورت می‌گرفت اما در جهت اقتصاد مقاومتی، بزرگترین واحد تولید فرومنگنز کشور به بهره‌داری رسید که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی آن را تامین کردند.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه کار احداث این واحدهای صنعتی و تولیدی در مدت زمان کوتاهی انجام شد و به سرانجام رسید تصریح کرد: این اقدام در جهت استقلال صنعتی و اقتصاد کشور و مورد نظر رهبر معظم انقلاب صورت گرفت.

 

شریعتی با اشاره اینکه عملیات اجرایی فاز جدید واحد تولیدی فروآلیاژ اندیمشک با اعتبار ارزی ۱۳ میلیون یورو و اعتبار ریالی ۷۰۰ میلیارد ریال با اشتغال مستقیم ۱۵۰ نفر آغاز شد اضافه کرد: تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه سرمایه‌گذاری فاز اول و دوم بوده و ۴۵۰ نفر مشغول به کار شدند و در فاز سوم ۱۵۰ نفر دیگر مشغول به‌کار می‌شوند که این کار ارزشمندی است.

 

وی ابراز امیدواری کرد: همچنان بتوانیم در جهت توسعه، آبادانی، اشتغال، پیشرفت و افزایش تولید در کشور گام برداریم و تولیدات کشور را متنوع‌تر کنیم و از تک محصولی به محصولات چندگانه برای صادرات به پیش رویم تا تحریم‌ها و دیگر مسائل را دور بزنیم.

 

کد خبر 937982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha