دولت باید زمینه حضور بخش خصوصی در حوزه صنایع دستی را فراهم کند

برون با بیان اینکه صنایع‌دستی در جذب گردشگر و ایجاد اشتغال نقش موثری دارد گفت: دولت باید زمینه حضور بخش خصوصی در حوزه صنایع دستی را فراهم و مشکلات آنها را رفع کند.

«محمد برون» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، به‌مناسبت روز صنایع‌دستی با گرامیداشت این روز اظهار کرد: صنایع‌دستی، هنری است که دست جوانان این آب و خاک بوده و همچنین زنان در این هنر نقش اساسی را ایفا می‌کنند.

 

مشاور استاندار خوزستان در امور میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: صنایع دستی و میراث فرهنگی ۲ عامل مهم در زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی در جهان است و گردشگران در ابتدا به اشتیاق تماشای صنایع‌دستی به آن کشور سفر می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه کشورها از صنایع‌دستی برای جذب گردشگر و همچنین رشد و توسعه اشتغال استفاده می‌کنند اذعان داشت: ورود بخش خصوصی در زمینه صنایع دستی برای پیشرفت کشور موثر است و زمینه اشتغال برای هر کشوری را به‌وجود می‌آورد.

 

برون با اشاره به اینکه دولت باید زمینه حضور بخش خصوصی در حوزه صنایع دستی را فراهم و مشکلات آنها را حل کند ادامه داد: باید وام‌هایی با سود کم برای بخش خصوصی پیش‌بینی شود تا جذابیت برای سرمایه‌گذاری فراهم و ایجاد اشتغال کند.

 

وی به بیماری کرونا در جهان اشاره کرد و افزود: یکی از منابع کسب درآمد کشورها گردشگری است که با وجود این ویروس، اشتغال را در جهان نابود و ضربه مهلکی را به حوزه گردشگری و اقتصاد کشورها وارد کرد.

 

مشاور استاندار خوزستان در امور میراث فرهنگی با تاکید براینکه صنایع‌دستی در خوزستان نقش موثری در ایجاد اشتغال دارد تصریح کرد: در چندین شهر مهم خوزستان بحث صنایع‌دستی، گردشگری و میراث فرهنگی نقش بسزایی دارند که در این راستا شهرهای دزفول، شوشتر و هویزه جزء شهرهایی هستند که صنایع‌دستی آنها ثبت ملی شدند.

 

وی در پایان صنایع‌دستی را رکن اساسی در توسعه زیربنایی خوزستان دانست و یاد آور شد: اگر بخواهیم صنایع‌دستی را در سراسر استان توسعه دهیم باید دولت با پشتوانه اساسی به ویژه در زمینه اقتصادی، بخش خصوصی را با ارائه تسهیلات با سود پایین تقویت کند چراکه در راستای ایجاد اشتغال نقش بسزایی خواهد داشت.

 

کد خبر 938081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha