صحیفه امام خمینی(ره) منشور کمک به مستضعفین است

حجت الاسلام احمد نجنو گفت: امام خمینی(ره) کمک به مستضعفان جهان را یکی از اصول اساسی انقلاب دانستند و در جلد ۱۲ صحیفه امام راحل به زیبایی به این موضوع پرداخته اند، صحیفه امام خمینی (ره) به عنوان منشور کمک به مستضعفین جهان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۲۳ خرداد حجت الاسلام «احمد نجنو» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، گفت: امام خمینی(ره) کمک به مستضعفان جهان را یکی از اصول اساسی انقلاب دانستند و در جلد ۱۲ صحیفه امام راحل به زیبایی به این موضوع پرداخته اند، صحیفه امام خمینی (ره) به عنوان منشور کمک به مستضعفین جهان ثبت شده است.

امام جمعه قلعه گنج بیان کرد: پس از ارتحال امام، حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای برای تداوم راه و خط امام، در مقابل ابر قدرت های ظالم لحظه ای کوتاه نیامدند و هر کجا که گردن کشان قلدر با ژست ابر قدرتی در مقابل جمهوری اسلامی قرار گرفتند، ایران با اقتدار هر چه تمام ژست های پوشالی و تار عنکبوتی آنها را بر ملا کرده و آنها را سر جایشان نشاند.

وی اظهار کرد: اکنون دنیا شاهد اعتراضات شدیدی در ۵۰ ایالت و بیش از ۵۸۰ شهر آمریکا هستند که به بهانه قتل فجیع آن سیاه پوست مظلومی که با بی رحمی تمام زیر زانوهای نحس آن آمریکایی ظالم کشته شد، در حال رخ دادن است.

حجت الاسلام نجنو ابراز کرد: واقعیت این است که جهان از این همه ظلم و جنایت آمریکا جریحه دار شده و آمریکای شکست خورده از هر میدانی بغض شکست‌های پی در پی خودش را بیرون ریخته است.

خطیب جمعه قلعه گنج خاطرنشان کرد: گویا ندای جاودانه و هشدار دهنده حضرت روح الله ۳۸ سال پیش، این روزها در گوش جهانیان طنین انداز شده است، حضرت امام در آن روز فرمود؛ آمریکا باید بداند که امروز منفورترین افراد پیش ملت ماست، اما حالا خطاب به امام عرضه می داریم که اگر چه جسم شما  در بین ما نیست اما روح مطهر شما شاهد فروپاشی و افول قدرت پوشالی دنیای استکبار می باشد.

وی بیان کرد: وقتی از فروپاشی و افول آمریکا سخن می گوییم منظور افول ابر قدرتی آمریکا و جهانی بدون آمریکا و کد خدا می باشد و نه جهانی بدون کشوری به نام آمریکا، هر چند ممکن است مردم آزادی خواه آمریکا درصدد عوض کردن نام کشور خود باشند همان طور که دیگر از شوری سابق فقط یک اسم در کتاب های تاریخ بر جای مانده است.

حجت الاسلام نجنو ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی اضافه کرد: عده ای فقط ادای ایمان و دینداری را در می آورند وگرنه ایمان و تقوای واقعی در رفتار آنها پیدا نیست.

امام جمعه قلعه گنج تاکید کرد: خداوند متعال از ما انسان ها می خواهد نسبت به رسولش ایمان واقعی داشته باشیم و ما باید این ایمان قلبی را با تقوای عملی همراه سازیم که نتیجه این همراهی و هماهنگی ایمان قلبی و تقوای عملی، به دست آوردن ۲ رحمت الهی است که شامل ما انسان ها می‌شود.

وی عنوان کرد: یک رحمت در دنیا و یک رحمت نیز در آخرت نصیب انسان می شود، آن وقت است که این ۲ رحمت شامل حال ما می شود و در دنیا قلب ما نورانی شده و فردای قیامت نیز تاریکی همه جا را فراگرفته است، با این روشن می شود.

حجت الاسلام نجنو در خاتمه تاکید کرد:ما همواره باید به خدا پناه ببریم و برای اصلاح ایمان و اعتقادات خود کمی دقت کنیم زیرا تقوا بهترین وسیله ارتقا به سوی عالم بالا است.

کد خبر 938165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha