آغاز برداشت گندم و پایان برداشت کلزا در مزارع نی ریز

بصیری از آغاز برداشت گندم از هزار و ۲۶۴ هكتار مزارع نی ریز خبر داد و گفت: برداشت کلزا در مزارع این شهرستان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علیرضا بصیری»، امروز (جمعه 23 خرداد) در جمع خبرنگاران از آغاز برداشت گندم از هزار و 264 هكتار مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت گندم این شهرستان از هجدهم خرداد ماه آغاز شده است و تا دهه اول تیرماه ادامه دارد.

مدیر جهاد كشاورزی نی ریز با بیان اینكه متوسط برداشت گندم در هر هكتار حدود پنج و سه دهم تُن در هكتار است، افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از چهار هزار و  400 تُن محصول گندم در این شهرستان برداشت شود.

وی اظهار کرد: قیمت خرید تضمینی گندم معمولی در سال زراعی جاری 25 هزار ریال اعلام شده است.

مدیر جهاد كشاورزی نی ریز از پایان برداشت كلزا از 27 هكتار مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت كلزا این شهرستان از بیستم خرداد ماه آغاز شده بود و بیست و دوم خرداد ماه پایان یافت.

وی با بیان اینكه متوسط برداشت كلزا در هر هكتار حدود 2 تُن در هكتار است، افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از 54 تن محصول كلزا در این شهرستان برداشت شود.

بصیری، قیمت خرید تضمینی كلزا در سال زراعی جاری  را 46 هزار و 602 ریال اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 18 دستگاه کمباین در حال  برداشت غلات شهرستان هستند و سیلوی «بختگان»  هم آماده دریافت گندم و کلزای کشاورزان است.

شهرستان نی ریز در فاصله 216 كیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

کد خبر 938181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha