ارزش تولیدات عشایر شهرستان آبدانان سالانه ۸۷ میلیارد تومان است

رئیس اداره امور عشایری شهرستان آبدانان با اشاره به اینکه شهرستان آبدانان قطب دامداری استان است، گفت: ارزش تولیدات عشایر شهرستان آبدانان در سال بالغ بر ۸۷ میلیارد تومان است.

«بهرام اهل والی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: این شهرستان به واسطه دارا بودن ۴۵۰ هزار راس دام سبک قطب اول دامداری استان ایلام است.

 

وی با اشاره به اینکه عشایر شهرستان آبدانان به دلیل شرایط اقلیمی منطقه در تولید انواع محصولات دامی نقش تاثیر گذاری دارند، افزود: ارزش تولیدات عشایر شهرستان آبدانان در سال بالغ بر ۸۷ میلیارد تومان است.

 

اهل والی تصریح کرد: در مناطق دور و نزدیک عشایری شهرستان آبدانان، حدود ۲ هزار و ۲۰۰ خانوار زندگی می‌کنند که از حدود ۳۱۲ کیلومتر راه عشایری برخوردار هستند.

 

رئیس امور عشایری آبدانان از درآمد ۲۸ میلیارد ریالی عشایر آبدانان از محل فروش پشم در فصل بهار خبر داد و افزود: تولید پشم یکی از ظرفیت‌های شهرستان آبدانان است، با توسعه این ظرفیت می‌توان هم اشتغال را رونق داد و هم به تولید رنگ و بوی تازه ای بخشید.

 

وی تصریح کرد: از مهم ترین تولیدات دیگر عشایر این منطقه گوشت قرمز و روغن حیوانی است که کیفیت این تولیدات باعث استقبال مردم مناطق مختلف کشور برای خرید آن ها شده است.

 

رئیس امور عشایری آبدانان خاطرنشان کرد: از کل تولید عشایر شهرستان آبدانان، ۷۰ درصد مصرف داخلی عشایر و ۳۰ درصد آن مازاد مصرف بوده که به شهرستان‌های هم‌جوار و حتی دیگر استان‌های کشور صادر می شود.

 

 

کد خبر 938209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha