۴۰  طرح کشاورزی در قزوین به بهره برداری می رسد

خمسه گفت: همزمان با بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی، ۴۰ طرح عمرانی و تولیدی کشاورزی در استان قزوین افتتاح شده و به بهره برداری می رسد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان  قزوین، «فاطمه خمسه» بیان کرد: این طرح ها شامل 35 طرح  آبیاری تحت فشار، کانال انتقال آب بتنی، لوله گذاری و مرمت و لایروبی قنات و پنج طرح دام و طیور است .

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: برای اجرای این طرح ها افزون بر 230 میلیارد و  514  میلیون ریال هزینه شده است که با بهره برداری از این طرح ها ضمن برخورداری خانوارهای  روستایی از خدمات زیر بنایی، زمینه اشتغال 120 نفر به صورت مستقیم و 142 نفر به صورت غیر مستقیم در استان فراهم می شود .

 

وی عنوان کرد: هفته جهاد کشاورزی در خرداد ماه از 21 تا 27 خرداد ماه بوده و شعار محوری این هفته «جهاد کشاورزی، جهش تولید و امنیت غذایی» است.

 

خمسه اعلام کرد: در هفته جهاد کشاورزی فرصتی ایجاد شده تا ضمن یادآوری و گرامیداشت فرهنگ ایثار و جهاد، دستاوردها و عملکرد جهاد کشاورزی استان را تبیین و مردم از طرح‌ها و برنامه‌های بخش کشاورزی استان مطلع شوند.

 

وی خاطر نشان کرد: بخش کشاورزی مهمترین رکن اقتصاد و امنیت غذایی کشور محسوب می شود بنابراین تلاش سازمان جهاد کشاورزی استان هم تحقق توسعه زیربخش های مختلف کشاورزی استان برای رسیدن به خودکفایی در محصولات اساسی، رونق و جهش تولید، اشتغالزایی و صادرات محصولات کشاورزی است .

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران  از دیگر برنامه های این هفته است.

 

کد خبر 938221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha