برپایی نمایشگاه کارتون«نمی تونم نفس بکشم» در فضای مجازی

نمایشگاه کارتون و کاریکاتور«نمی تونم بفس بکشم» در پیج اینستاگرام به آدرس artzanjan_ir در معرض دید عموم قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، پس از افتتاح نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «نمی‌تونم نفس بکشم» به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبایی با حضور جمعی از مدیران حوزه هنری و هنرمندان کاریکاتوریست 21 خرداد ماه 1399 در گالری عالی حوزه هنری، آثار این پویش در فضای مجازی متعلق به حوزه هنری استان زنجان و در بیلبوردها و استندهای شهری نیز منتشر خواهد شد.

 

حوزه هنری در راستای رسالت خود در مسیر مبارزه با استکبارستیزی و تولید آثار متعهد در اقدامی به موقع و در راستای اعتراض به نژادپرستی پس از وقوع اتفاق تلخ و ناگوار در آمریکا برای جورج فلویید شهروند آمریکایی قدم برداشته و  پویش بین‌المللی «نمی‌تونم نفس بکشم» را به همت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، راه‌اندازی کرده است.

 

هنرمندان عرصه هنر‌های تجسمی در مسیر دادخواهی از مظلومین جهان در مقابل این اتفاق تلخ سکوت نکرده و با هنر خود درد و رنج حاصل از تفکرات دولت آمریکا که همواره دم از حقوق بشر می‌زند را به نمایش گذاشته‌اند.

 

در این رویداد هنری، ۷۲ اثر با هنرمندی ۴۵ کارتونیست از ۲۷ کشور جهان همچون بلژیک، فرانسه، آلمان، ترکیه، اندونزی، مکزیک، آرژانتین، برزیل، سوریه، مصر، مراکش و ۱۶ کشور دیگر برای برای این پویش طی ۳ روز به دبیرخانه این پویش آثار ارسال نموده‌اند.

 

حوزه هنری زنجان نیز در این راستا و در آستانه هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در صدد است تا با به نمایش گذاردن آثار رسیده به پویش بین‌المللی «نمی‌تونم نفس بکشم» در اعتراض به این حادثه تلخ نژادپرستی قدمی برداشته باشد.

 

 گفتنی است این آثار سایت رسمی حوزه هنری زنجان به آدرس www.artzanjan.ir  و پیج اینستاگرام به آدرس  artzanjan_ir و کانال تلگرامی به آدرس https://t.me/hozehonarizanjan در معرض بازدید عموم قرار خواهد گرفت.

 

کد خبر 938420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha