افزایش ۱۶ درصدی قیمت برق مشترکان پرمصرف استان مرکزی

اله داد از افزایش ۱۲ درصدی مصرف برق در استان مرکزی خرداد ماه جاری خبر داد.

«مهندس محمد اله داد» با تاکید بر اهمیت صرفه جویی در مصرف برق، از افزایش 12درصدی مصرف برق در استان مرکزی خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: مصرف برق در خرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان 12درصد افزایش یافته است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه مصرف برق در استان مرکزی در روزهای گذشته به اوج خود رسیده و به  مرز 900 مگاوات نزديك شده است، ادامه داد: در صورت ادامه این روند مشکلات جدی پیش رو خواهد بود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه اوج مصرف برق در ساعت 13 تا ۱7 است، گفت: از  مشترکان تقاضا داریم با رعایت زمان مصرف همکاری مناسب را با سایر هم استانی ها داشته و آنها را از نعمت برق برخوردار کنند.

 

این مقام مسئول مهمترین دلیل افزایش مصرف انرژی الکتریکی را ارزان بودن قیمت آن دانست و گفت: قبض صادره برای اغلب مصرف کنندگان مبلغ ناچیزی است و این مهم شرکت توزیع برق را با مشکلاتی مواجه کرده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه قیمت برق مشترکان پرمصرف برق ۱۶ درصد افزایش می یابد، گت: این میزان صرفا شامل مشترکانی می‌شود که بیش از الگو‌های تعیین شده مصرف می‌کنند.

 

اله داد بروز خاموشي و اعمال كمبود را كاملا وابسته به  وضعيت مصرف در كشور دانست و افزود: با رعايت موضوع مديريت مصرف به صورت همگاني و ايجاد توازن  بين توليد و مصرف برق، خاموشي نخواهيم داشت و در غير اين صورت، با  اعمال كمبود مواجه خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه خاموش کردن چراغ های اضافی، کاهش مصرف سیستم های سرمایشی، حذف وسایل برقی غیرضروری و بهره گیری از دیزل ژانراتورها درصنایع و ادارات در ساعت اوج بار از جمله راهکارهای کاهش مصرف برق است، خاطر نشان کرد: امید است شاهد همدلی و همراهی هر چه بیشتر افراد در صرفه جویی در مصرف انرژی باشیم.

 

این مقام مسئول در پایان اضافه کرد: بیش از  738 هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد که برق آنان از طریق 16 هزار و 610 دستگاه ترانسفورماتور و ۲۰ هزار کیلومتر شبکه تامین می شود.

کد خبر 938435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha