برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان در ۲۰ حوزه امتحانی آران و بیدگل

کارشناس مسوول امتحانات آموزش و پرورش آران و بیدگل از برگزاری امتحانات نهایی مدارس این شهرستان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی خبر داد.

«احمد رزاقی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با تشریح وضعیت حوزه های امتحانی، گفت: امتحانات نهایی مدارس این شهرستان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است.

 

کارشناس مسوول امتحانات آموزش و پرورش آران و بیدگل افزود: ۷۶۲ دانش آموز پایه نهم و دوازدهم در امتحانات نهایی ۲۰ حوزه امتحانی این شهرستان شرکت می کنند و پایان این امتحانات ۱۶ تیرماه خواهد بود.

 

رزاقی در ادامه بیان داشت: از بین ۱۲ پایه تحصیلی، ۱۰ پایه به صورت غیر حضوری و با تکیه بر نظر حرفه‌ای معلمان تعیین تکلیف و نمره پایانی را دریافت خواهند کرد؛ اما در پایه نهم و دوازدهم امتحانات به صورت حضوری در حال برگزاری است.

 

کارشناس مسوول امتحانات آموزش و پرورش آران و بیدگل تصریح کرد: امتحانات پایه نهم به صورت مدرسه‌ای برگزار می شود و زمان طراحی سوال و تصحیح اوراق بر اساس شرایط مدرسه تعیین تکلیف می‌شود اما امتحان نهایی در پایه دوازدهم به صورت کشوری و  یکسان برای کل دانش آموزان برگزار می شود.

 

رزاقی ادامه داد: در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رشته های تجربی و ریاضی در روزهای زوج و رشته های علوم انسانی و بزرگسالان سوم نظری و پیش دانشگاهی در روزهای فرد در امتحانات شرکت می‌کنند با این حال اگر اولیا و دانش آموزان در خصوص عدم رعایت پروتکل بهداشتی مسئله‌ای را مشاهده کردند، با مراجعه به مرکز سنجش آموزش و پرورش به ما اطلاع دهند.

 

کارشناس مسوول امتحانات آموزش و پرورش آران و بیدگل با اشاره به مفادی از پروتکل بهداشتی در زمان امتحانات گفت: فاصله هر صندلی باید بین حدود یک متر و ۸۰ سانتی متر مربع تا دو مترمربع باشد و اگر کمتر از این میزان بود، نیاز به پیگیری است و ما به سرعت تیم‌های نظارتی متشکل از اعضای ستاد امتحانات را عازم حوزه اجرایی می‌کنیم.

 

احمد رزاقی خاطرنشان کرد: گندزدایی کلیه سطوح و صندلی‌ها زیر نظر مراقبین بهداشت به صورت روزانه و بعد از امتحانات انجام می پذیرد.

 
وی ادامه داد: پوسترهای آموزشی که رفتار بهداشتی متناسب با شرایط را به دانش آموزان یادآوری کند، در سالن اجرا و مبادی ورودی نصب شده است و همه دانش آموزان ملزم به استفاده از ماسک هستند./

 

کد خبر 938469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha