مددجویان هلیلانی صاحب مسکن می شوند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام گفت: تلاش می شود که همه مددجویان فاقد مسکن شهرستان هلیلان تا پایان سال جاری با اقدام جهادی صاحب مسکن شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام« قنبر موسی نژاد» در پایان سفر یک روزه استاندار و مسئولان استانی به شهرستان هلیلان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در ۳ سال گذشته با تلاش های پیگیرانه این نهاد و با همکاری برخی دستگاه های دیگر از جمله سپاه پاسداران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوشبختانه بخش عمده مشکلات مسکن مددجویان تحت حمایت این نهاد در شهرستان هلیلان برطرف شده است.

 

وی افزود: تعداد اندکی از مددجویان کمیته امداد در شهرستان هلیلان که فاقد مسکن مناسب هستند شناسایی شده و با برنامه ریزی صورت گرفته به حول و قوه الهی تا پایان امسال نیاز مددجویان این نهاد در هلیلان به مسکن به صفر می رسد.

 

 

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام یادآور شد: در راستای این تلاش ها تنها در ۳ سال اخیر تعداد 174 واحد مسکونی برای مددجویان این شهرستان احداث شده که در این زمینه 61 میلیارد ریال هزینه شده است.

 

وی افزود: در این مدت انجام هزار و 39 مورد لوله کشی گاز با اعتبار 22 میلیارد ریال و ساخت 200 مورد سرویس بهداشتی و حمام با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال، 200 مورد سرویس بهداشتی و حمام با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال و نیز هزار و 39 مورد لوله کشی گاز با اعتبار 22 میلیارد ریال برای مددجویان کمیته امداد این شهرستان از جمله دیگر خدمات کمیته امداد در هلیلان بوده است.

 

موسی نژاد با اشاره به اینکه هم اکنون میزان جمعیت تحت حمایت کمیته امداد در استان ایلام به صورت میانگین حدود 13 درصد است، تصریح کرد: این میزان در شهرستان هلیلان بخاطر محرومیت زیاد منطقه حدود 20 درصد است که امیدوارم با مشارکت دستگاه های گوناگون به زودی شاهد کاهش محرومیتهای این منطقه باشیم.
 

 

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام از واگذاری یک واحد مسکونی به خانواده مددجوی بی سرپرست در شهر توحید این شهرستان در این سفر خبر داد و  گفت:  در ۳ سال گذشته 174 واحد مسکونی برای مددجویان و نیازمندان فاقد مسکن در شهرستان هلیلان ساخته شده است که برای ساخت این واحدهای مسکونی بیش از 61 میلیارد ریال هزینه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه خیرین نیکوکار همکاری خوبی در این زمینه بیان کرد: از این تعداد واحدهای مسکونی 112 واحد آن با مشارکت سپاه پاسداران صورت گرفته است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با عنوان اینکه در زمینه خدمات عمرانی 155 مورد تعمیرات کلی مسکن نیز در این شهرستان صورت گرفته، گفت: در این مدت  هزار و 500 مورد خدمت درمانی به مددجویان این نهاد صورت گرفته که در این زمینه نیز 13 میلیارد و 600 میلون تومان هزینه شده است که  البته اینها بخشی از خدمات این نهاد در شهرستان هلیلان و هدیه این نهاد و نظام جمهوری اسلامی برای مردم این شهرستان بوده است.

 

موسی نژاد در خصوص واگذاری این واحد مسکونی به مددجوی بی سرپرست هلیلانی نیز افزود: این خانواده قبلا در یکی از روستاهای منطقه زردلان ساکن بوده که بخاطر نداشتن مسکن مناسب در آن منطقه و نیز تحصیل فرزندانش مجبور به مهاجرت به شهر توحید شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: این نهاد با مشارکت خیرین و اقوام این خانواده ابتدا یک قطعه زمین مناسب برای وی تهیه کرده که برای ساخت این واحد مسکونی در زیربنای ۹۰ متر، ۷۵ میلیون تومان هزینه شده است.

کد خبر 938513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha