۳ کودک گیلانی برگزیده پویش سراسری «با کتاب در خانه» شدند

ابراهیمیان از برگزیده شدن سه اثر کودکان گیلانی در پویش سراسری «با کتاب در خانه» خبر داد.

«حسین ابراهیمیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به معرفی برگزیدگان پویش سراسری «با کتاب در خانه» اظهارداشت: در این پویش سراسری، کودکان و نوجوانان به تهیه کلیپ‌های کوتاه ۲ دقیقه‌ای در مورد کتابی که در فضاهای قرنطینه خانوادگی مطالعه کرده‌ و در فضای مجازی منتشر کرده‌اند، پرداختند.

 
معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان هدف از این پویش را استفاده از فراغت به وجود آمده در خانه‌ها اعلام کرد و گفت: بهره بردن از امکانات موجود در فضاهای مجازی برای ترویج اجتماعی کتاب‌خوانی در سراسر ایران، تشویق کودکان و نوجوانان به گفت‌وگو پیرامون کتاب‌های مطالعه شده و گسترش بهداشت در فضاهای فردی و اجتماعی از دیگر اهداف این پویش بود.
 
 
وی با بیان اینکه هزار و ۳۸  اثر از ٢٣ استان کشور به دبیرخانه پویش ارسال شد اعلام کرد: کودکان و نوجوانان استان‌های مازندران با ۲۶۹ اثر، گلستان با ۱۴۷ اثر، بوشهر با ۹۰ اثر، اصفهان با ۸۲ اثر و هرمزگان با ۸۱ اثر بیشترین مشارکت را در این پویش داشتند.
 
 
ابراهیمیان از برگزیده شدن ۶۰ اثر در مرحله نهایی پویش «با کتاب در خانه» خبر داد و افزود: از استان گیلان سه نفر در جمع برگزیدگان هستند.
 
 
وی ادامه داد: «مبارکه خداپرست» از صومعه‌سرا و «آنیسا آزادی » از رشت دانش‌آموزان مقطع دبستان و «ابوالفضل گلعلی دلیجانی» در مقطع پیش‌دبستانی از کلاچای برگزیدگان گیلانی پویش سراسری «با کتاب در خانه» هستند.
 
 
ابراهیمیان اعلام کرد: خلاقیت و نوآوری در آثار معرفی شده، استفاده از کتاب مناسب و متناسب با رده سنی، حفظ زمان بندی، گسترش و ترویج  کتابخوانی، توجه به کمیت و کیفیت خوب آثار ارسالی، تشویق بیشتر کودکان و نوجوانان برای مطالعه بیشتر و  استفاده حداکثری از فضای مجازی از شاخص‌های داوران در انتخاب آثار برگزیده بود.
کد خبر 938594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha