۵۲ درصد از انرژی برق استان زنجان توسط بخش صنعتی مصرف می شود

«علیرضا علیزاده» با اشاره به اینکه ۵۲ درصد از انرژی برق استان زنجان توسط بخش صنعتی مصرف می شود، گفت: رعایت الگوی مصرف در طول سال بالاخص فصل تابستان مورد تاکید شرکت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان،مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در استان زنجان بیش از 577 هزار مشترک از انرژی برق تغذیه می کنند.

 

علیرضا علیزاده با اشاره به اینکه 80 درصد از مشترکین برق استان زنجان مشترکین خانگی تشکیل می دهد که 18 درصد از انرژی برق استان را مصرف می کنند، گفت: 13 درصد مشترکین استان تجاری با 5 درصد مصرف انرژی، 3.6 درصد مشترکین عمومی با 5 درصد مصرف، 1.9 درصد مشترکین کشاورزی با 19 درصد مصرف و یک درصد مشترکین در بخش صنعت با 52 درصد را تشکیل می دهند.

 

وی با یادآوری اینکه بخش صنعت با 52 درصد مصرف بیشترین مصرف کننده استان است، ادامه داد: همه ساله در فصل تابستان با پیک مصرف مواجه هستیم از اینرو برخی برنامه های تشویقی برای کاهش مصرف مشترکین اتخاذ شده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مصرف 300 کیلووات ساعت در ماه تابستان به عنوان نقطه عطفی برای شرکت مورد توجه است، گفت: هریک از مشترکین که این اصل را رعایت نکنند، 16 درصد بر بهای برق مصرفی در قبوض پرداختی اضافه خواهد شد.

 

علیزاده با یادآوری اینکه این طرح از اول اردیبهشت در حال اجراست، گفت: در خصوص کاهش و جابه جایی ساعات اداری برای کاهش پیک بارمصرفی پس از رایزنی با استانداری اطلاع رسانی انجام می شود.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان به ارتقاء کیفیت شاخص های فنی در این شرکت اشاره کرد و گفت: به همین منظور 500 کیلومتر تعویق کابل های مسی با کابل های خودنگهدارنده در دستور کار قرار گرفت.

 

وی همچنین به ارتقاء کیفیت خدمات به مشترکین اشاره کرد و گفت: به همین منظور دفترخدمات غیرحضوری 121 و مرکز تخصصی پایش بار و انرژی برق استان زنجان راه اندازی شد.

 

علیزاده به طلب 80 میلیون تومانی شرکت توزیع برق استان زنجان از مشترکین بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: ضریب بهره وری انرژی خورشدی در استان زنجان مطلوب است.

کد خبر 938747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha