روستاییان گیلانی در برابر حوادث غیرمترقبه بیمه می شوند

پیراعلایی از بیمه روستاییان در برابر حوادث غیرمترقبه خبر داد و گفت: روستاییان گیلانی با پرداخت حق بیمه‌ای ناچیز در برابر حوادث غیرمترقبه بیمه می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «یاور پیراعلایی» امروز(یک‌شنبه، ۲۵ خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: گیلان با توجه به موقعیت جغرافیایی و پوشش منطقه‌ای که دارد در معرض انواع حوادث غیرمترقبه از جمله سیل، رانش زمین، زلزله و آتش سوزی قرار دارد.

 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته بیمه حوادث روستایی در دستور کار قرار گرفت، گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته با بیمه ایران همه روستاییان می‌توانند با پرداخت سالانه ناچیز حق بیمه‌ای منزل مسکونی‌شان را بیمه کنند.

 

پیراعلایی اذعان کرد: این بیمه با همکاری بخشداران و دهیاران انجام می‌شود و با بروز حادثه آتش‌سوزی یا سیل ۳۰ میلیون تومان بابت واحد مسکونی و ۱۰ میلیون تومان برای وسایل منزل پرداخت می‌شود.

 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه بیمه تکمیلی دهیاران از دیگر اقداماتی است که دنبال می‌شود، خاطر نشان کرد: ۲ هزار دهیار گیلانی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۰۹ مرکز دهستان در گیلان وجود دارد و ۴۲۰ روستای گیلان به دلیل اینکه زیر ۲۰ خانوار هستند دهیار ندارند.

 

پیراعلایی تصریح کرد: نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان که در اسفندماه سال گذشته به دلیل بحران کرونا ویروس لغو شد، بعد از ماه محرم و صفر برگزار می‌شود.

کد خبر 938758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha