اهدا کنندگان خون ناجیان بیماران هستند

دژکام ضمن تبریک روز جهانی اهدا کنندگان خون به این افراد، گفت: اهدا کنندگان خون ناجیان بیماران هستند که این حرکت فرهنگی خداپسندانه باید مورد تجلیل و تقدیر قرار گیرد.

«شراره دژکام» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: ۲۵ خردادماه همزمان با ۱۴ ژوئن از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان روز جهانی اهدا کنندگان خون انتخاب شده‌ است که در کشور نیز از این اقدام خداپسندانه افراد قدردانی و تقدیر می شود.

 

مدیر کل انتقال خون استان اردبیل ضمن تبریک روز جهانی اهدا کنندگان خون به این افراد، تصریح کرد: اهدا کنندگان خون ناجیان بیماران هستند که این حرکت فرهنگی خداپسندانه باید مورد تجلیل و تقدیر قرار گیرد.

 

این مقام مسئول افزود: شعار جهانی امسال با عنوان «اهدای خون؛ برای جهانی سالم تر» با هدف کمک بیشتر اهدا کنندگان برای نابودی بیماری کرونا است.

 

دژکام تاکید کرد: با شیوع بیماری کرونا اهدای خون در جهان کاهش بسیار زیادی دارد اما در کشور این آمار به مدد افراد مومن و نیکوکار کاهش محسوسی نداشته و در استان اردبیل نیز این آمار نگران کننده نیست و اهدا کنندگان مستمر خون همچنان به این اقدام خداپسندانه خود ادامه می دهند.

 

وی اظهار داشت: اهدای خون از زمان شیوع بیماری کرونا با پروتکل های بهداشتی سخت گیرانه ای به دلیل کاهش نگرانی های بیماران صورت می گیرد و تاکنون هیچ مشکل بهداشتی در زمینه آلودگی خون در استان گزارش نشده است.

 

مدیر کل انتقال خون استان یادآور شد: تامین پلاسما خون برای بیماران کرونا نیز از دیگر افتخارات چند ماه اخیر است که این مسئله نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی حساسی انجام می شود.

کد خبر 938827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha