نخستین وظیفه مدیران در نظام جمهوری اسلامی، اقامه نماز است

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: نخستین وظیفه مدیران در نظام اسلامی و جمهوری اسلامی، مسئله نماز است و نخستین توصیه امیرالمومنین(ع) به فرماندارانی که منصوب می کردند، نماز بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام مهدی عرب پور یکشنبه (25 خرداد) در جلسه شورای اداری استان کرمان با استناد به آیه ۴۱ سوره حج گفت: خداوند می فرماید «اولین وظیفه کسانی که از مومنین در زمین قدرت به دست می گیرند، اقامه نماز، دریافت و پرداخت زکات، امر به معروف و نهی از منکر است» بنابراین بر این اساس نخستین وظیفه مدیران در نظام اسلامی و جمهوری اسلامی، مسئله نماز است و نخستین توصیه امیرالمومنین(ع) به فرماندارانی که منصوب می کردند، نماز بود.

 

 

 

رئیس ستاد اقامه نماز بیان کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری در توصیه هایی به بحث نماز اشاره کردند که مقام معظم رهبری در فرمایشاتی فرمودند «مدیران و دستگاه های دولتی و اداری، خود متصدی اقامه نماز در آن دستگاه ها شوند».

 

 

 

وی افزود: با توجه به فرمایش خدا، سخن امیرالمومنین(ع) و تاکیدات مسئولین و رهبری نظام اسلامی، اصلی ترین انتظار ستاد اقامه نماز که پیگیر امور مربوط به نماز است این است که مدیرانی که در دستگاه های اداری خدمت می کنند و پیشانی نظام هستند، نسبت به امر نماز دلسوز تر از همه پرسنل باشند.

 

 

 

حجت الاسلام عرب پور بیان کرد: ما انتظار داریم در بحث نماز چند امر را مدیران دستگاه ها بیشتر توجه کنند؛ اولین مورد تشکیل شوراهای اقامه نماز در دستگاه های اجرایی است که در این شورا سه رکن مهم مدیر دستگاه، دبیر اجرایی نماز دستگاه و امام جماعت دارد؛ دومین درخواست این است که دستگاه هایی که تاکنون موفق به برگزاری دوره آموزشی 28 ساعته نشدند، این دوره ها را برگزار کنند؛ در سال حداقل دو نوبت نشست و گفتمان نمازی برگزار شود؛ به امر نماز خانواده پرسنل توجه شود؛ امر تشویق و تقدیر از فعالان نماز و خانواده آن ها و توجه به طرح های بومی و ابتکاری از دیگر مسائل است.

 

 

وی با بیان اینکه مسئله دیگر سامانه «سجاده» و ارزیابی دستگاه ها است، ادامه داد: وضعیت میدانی نماز دستگاه های اجرایی استان کرمان نسبتاً خوب است، نمازخانه های خوب و امام جماعت دارند و نماز به موقع برگزار می شود  اما در بارگذاری این مستندات برخی دستگاه ها ضعیف عمل می کنند و در مرکز کشور دستگاه ها را از این نظر ضعیف جلوه می دهد؛ بنابراین ما انتظار داریم برای اینکه بارگذاری در این سامانه به خوبی انجام شود اولاً خود مدیران ورود پیدا کرده و در طول سال نیز تاکید شود که مستندات فعالیت ها را داشته و ارائه دهند.

 

 

رئیس ستاد اقامه نماز در استان گفت: طرح «مکنت» به زودی برای مدیران دستگاه های اجرایی برگزار می شود که در خصوص اسرار نماز و انگیزه های لازم برای تشویق دیگران برگزار خواهد شد که 4 ساعت حضوری و 4 ساعت غیرحضوری است تا بتوانند در این جهت هم اثرگذار باشند.

 

 

وی در ادامه در خصوص برگزاری نماز جماعت در ادارات گفت: نظر بر اینکه امر بر دستور رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا است اما چون از دو هفته قبل مساجد با رعایت پروتکل ها باز شده و ادارات نمازخانه دارند و می شود با رعایت فاصله گذاری های لازم انجام شود لذا خواهش داریم اجازه دهید که ادارات نماز جماعت را برگزار کنند.

 

 

محمود شهبا در این جلسه در خصوص مصرف بهینه برق گفت: در استان کرمان یک میلیون و 200 هزار مشترک برق داریم که شرکت برق شمال استان کرمان 70 میلیارد تومان مطالبات معوق دارد که 30 میلیارد تومان آن مربوط به دستگاه های دولتی است و همچنین 60 میلیارد تومان مطالبات معوق شرکت توزیع جنوب استان دارد که 15 میلیارد تومان بدهی دستگاه های دولتی است.

 

 

 

مدیر عامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان بیان کرد: کسی تاب و تحمل خاموشی را ندارد و اگر بخواهیم فعالیت های برق استمرار یابد، باید مطالبات پرداخت شود لذا از مدیران درخواست داریم هزینه های برق مصرفی را با توجه به اینکه در پیک مصرف برق هستیم و نیاز به هزینه در بحث استهلاک و تاسیسات داریم، را در اولویت بگذارند

 

 

کد خبر 938866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha