کانون های فرهنگی و هنری براساس منشور گام دوم انقلاب عمل می کنند

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: کانون های فرهنگی و هنری براساس منشور گام دوم انقلاب که همانا بکار گیری جوانان است، عمل می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «حجت الاسلام مهدی پودینه» ( امروز 25 خرداد) در جلسه هماهنگی مسئولین کانون های فرهنگی و هنری شهر علی اکبر اظهار داشت: ماهیت شکل گیری کانون های فرهنگی و هنری جذب جوانان به مساجد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان ادامه داد: مسئولین کانون های فرهنگی و هنری جهادگرانه کار می کنند و هیچگاه از انجام فعالیت های فرهنگی باز نمی مانند.  

 

پودینه گفت: امامان جماعت در کنار مسئولان کانون های فرهنگی و هنری در مساجد می توانند بر فعالیت ها نظارت داشته باشند تا شاهد شکوفایی فعالیت ها در مساجد باشیم.

 

فعالیت 1394 کانون فرهنگی و هنری در مساجد سیستان‌و‌بلوچستان

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان‌ و ‌بلوچستان اعلام کرد: هم‌اکنون هزار و 394 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان فعال بوده که 427 باب معادل 30درصد در مناطق شهری و مابقی در حوزه عشایری و روستایی مستقر هستند.

 

پودینه با بیان اینکه‌ در حوزه عشایری و روستایی مشکلی برای اعطای مجوز فعالیت به کانون‌های دبیرخانه فرهنگی و هنری مساجد نداریم، اضافه کرد: از مجموع کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، 733 باب معادل 52 درصد در مساجد شیعه و 661 باب معادل 48 درصد در مساجد اهل سنت مستقر هستند.

 

وی بابیان اینکه به ‌طور میانگین هر کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان دارای 56 عضو است، تصریح کرد: در مساجدی که کانون این نهاد به فعالیت مشغول است کتابخانه‌های مخزن‌دار و باز نیز وجود دارند و بر اساس آمار موجود، 510 هزار جلد کتاب در این کتابخانه‌ها توزیع‌شده است.

 

 پودینه افزود: بر اساس شاخص‌های اعلام‌شده از سوی تهران، در حال حاضر ۱۸۷ کانون فعال شناخته‌شده در سیستان‌و‌بلوچستان داریم که علاوه بر دریافت کمک‌هزینه نقدی، بسته‌های فرهنگی مثل کتاب و محصولات فرهنگی نیز به آن‌ها تحویل می‌شود.

 

این مسئول فرهنگی ادامه داد: در سطح کشور از حیث تعداد کانونهای فعال بر اساس شاخص‌های اعلام‌شده از مرکز، سیستان‌و‌بلوچستان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 938882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha