طلبه باید در تبلیغ و ترویج اسلام، جان بر کف باشد

حجت‌ الاسلام صدیقی تاکید کرد: هر کس برای اسلام تلاش کند خداوند او را امتحان می‌کند. طلبه باید درباره تبلیغ و ترویج دین اسلام جان بر کف باشد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» امروز در جلسه درس اخلاق که در مدرسه علمیه امام خمینی(ره)‌ برگزار شد، گفت:‌ برای مراقبت از نفس انسان نیاز به دعا دارد.

 

وی با بیان اینکه بزرگترین وظیفه پیامبران و اهل‌بیت(ع) هدایت بشریت به سوی سعادت و نجات است، عنوان کرد: هر انسانی برای پذیرش هدایت الهی باید تشنه رسیدن به سعادت باشد.

 

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه دینداری هزینه دارد، ابراز کرد: دینداری سختی و مشکلات به همراه دارد انسان مومن در مسیر خدا باید تحمل همه نوع سختی را داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه در مسیر دینداری انسان باید برای همه ساعات خود برنامه‌ریزی درست داشته باشد، اظهار کرد: دستورات دین را درباره مراقبات انجام دهید در این صورت خواب شما هم ذکر خواهد شد، اگر انسان برای همه ساعات خود برنامه درستی داشته باشد خواب او هم عبادت می‌شود.

 

وی با بیان اینکه امام راحل برای احیای اسلام زندان رفتند، تبعید و تهدید به اعدام شدند، گفت: هر کس برای اسلام تلاش کند خداوند او را امتحان می‌کند. حضرت ابراهیم(ع) با ذبح فرزند، آوارگی خانواده، در آتش افتادن و ... امتحان شدند.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه طلبه باید درباره تبلیغ و ترویج دین اسلام جان به کف باشد، عنوان کرد: هر کس در مسیر الهی اخلاص داشته باشد دشمنان و شیاطین او را آزار می‌دهند؛ همانگونه که بسیاری رهبر معظم معظم انقلاب را آزار دادند.

 

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه در مسیر الهی همواره باید به یاد خدا بود، خاطرنشان کرد: طلاب سعی کنند در ذهن خود اسماء الهی را یادآوری کنند، دل انسان به هر جا وابسته باشد بر چهره او اثر می‌گذارد.

کد خبر 938892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha