۸۰ هکتار گلخانه در خوسف ایجاد می شود

شفیعی گفت: در راستای تحقق نهضت گلخانه ای خراسان جنوبی، ۴۰ هکتار گلخانه برای بخش ماژان و ۴۰ هکتار گلخانه در بخش مرکزی خوسف ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «محمد شفیعی» پیش از ظهر امروز(25 خرداد) در همایش دهیاران وشوراهای بخش ماژان خوسف، اظهار کرد: همه مردم و مسئولان باید با همدلی در کنار هم مشکلات را حل کنند چراکه فضای همکاری، نفع آن به مردم بر می گردد.

 

فرماندار خوسف بیان کرد: متانت مردم خوسف در مورد کمبود اعتبارات ما را شرمنده می کند ولی هر کاری انجام شده به دلیل مطالبه گری و پیگیری های مردم، نماینده مردم، دهیاران و شوراها بوده است.

 

وی با گلایه از اینکه شهرستان خوسف در سایه بیرجند، محرومیت های زیادی دارد، گفت: سال گذشته 26 میلیارد تومان در بین 11 شهرستان سهم خوسف بوده ولی در سال 98، کل پولی که تخصیص یافت 9 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است؛ این در صورتی است که تنها پروژه ورودی ماژان پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد ولی پول و اعتبار را باید جذب کرد.

 

فرماندار خوسف با بیان اینکه رهاورد سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان خوسف 55 مصوبه بود، گفت: دو مصوبه ورزش و جوانان در خوسف روی کاغذ مانده، در این مورد با وزیر هم مکاتبه زده شده است ولی مصوبات ورزش و جوانان به دلیل کمبود اعتبارات روی زمین است.

 

شفیعی تصریح کرد: تحریم، سیل، زلزله و کرونا اعتبار می طلبد و دشمن درصدد سرد کردن مردم نسبت به نظام و دولت است ولی دولت و نظام پای کار هستند و مردم در انتخابات مشارکت خوبی داشتند.

 

وی گفت: شهرستان خوسف دارای ۱۰۸ روستای زیر 20 خانوار و فاقد دهیاری است که نیاز به اعتبارات در حوزه های زیرساختی دارند، اولویت هزینه کرد اعتبارات؛ پروژه های عمرانی مانند اسفالت نیست بلکه اولویت آبرسانی به روستاهایی است که آب آشامیدنی ندارند.

 

فرماندار خوسف گفت: دهستان براکوه در خصوص تامین آب شرب، بحرانی است و با احداث چاه رزرو در دهستان براکوه امیدواریم مشکل آب این منطقه حل شود.

 

شفیعی با اشاره به راه های روستایی، ادامه داد: جاده روستاهای شیخ آباد، کفتر میلان ایلکی و زرگر در قالب طرح ابرار توسط راهداری آسفالت می شود.

 

وی در پاسخ به درخواست دهیار ماژان برای آسفالت جاده گل به ماژان، گفت: برای آسفالت راه ها هفت میلیارد و 600 تومان اعتبار داریم که جاده گل به ماژان ردیف اعتباری دارد که در صورت تخصیص آسفالت می شود.

 

وی با تاکید بر سرمایه گذاری خارجی، گفت: شهرستان خوسف سال گذشته 230 میلیارد تومان سرمایه را جذب کرده است.

 

فرماندار خوسف بیان کرد: در بحث کشاورزی و نهضت گلخانه ای استان، ۴۰ هکتار برای بخش ماژان مصوب شده است و 40 هکتار در بخش مرکزی خوسف در حال پایان کار است.

 

شفیعی گفت: با دریافت سه میلیارد و 400 میلیون تومان اوراق قرضه، 23 قنات در جلگه ماژان بازسازی شده است.

 

وی گفت: سه کارخانه فرآوری عناب در شهرستان خوسف در حال راه اندازی است و کشتارگاه صنعتی دام و طیور با سرمایه 30 میلیارد تومان تا دهه فجر به بهره برداری می رسد.

 

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت، شش کارخانه به نتیجه می رسد که اولویت اشتغال با نیروهای بومی است، خاطرنشان کرد: همچنین دو معدن طلای کودکان و شادان راه اندازی شده که بر اساس گفته مدیرعامل معدن تا پایان سال برای یک‌هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.

 

 

 

 

کد خبر 938919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha