حماس خواستار اتحاد مسلمانان علیه صهیونیستها شد

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: برای رسیدن به آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف نیاز به جلوگیری از فرقه گرایی و قوم پرستی مسلمانان وجود دارد .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین، حماس از شورای علمای مسلمان خواسته است تا کمیته ای برای اجرای یک برنامه استراتژیک برای حمایت از آرمان فلسطین در مقابل طرح های رژیم صهیونیستی تشکیل دهند.

 

هنیه گفت: اسرائیل و نتانیاهو با کمک و حمایت آمریکا درصدد اشغال بیشتر سرزمین فلسطین هستند و در این میان تمام قوانین بین المللی را زیر پا می گذارند. هنیه که در یک نشست آنلاین بین المللی دانشمندان مسلمان در حمایت از قدس شریف صحبت می کرد بر لزوم همراهی و هماهنگی بین مسلمانان در برابر صهیونیستها تاکید کرد.

 

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: برای رسیدن به آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف نیاز به جلوگیری از فرقه گرایی و قوم پرستی مسلمانان وجود دارد و صهیونیستها دقیقاً از همین اختلافات مسلمانان برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند.

 

وی افزود: مسئله قدس و فلسطین یک عامل وحدت برای کل جهان اسلام ، دانشمندان ، ملل ، روشنفکران و سیاستمداران آن است. رهبر حماس سپس در مورد خطرات احتمالی جدی علیه بیت المقدس و فلسطین هشدار داد و خواستار یک استراتژی سریع برای مقابله با چنین تهدیدات شد.

 

دونالد ترامپ بعد از اعلام برنامه معامله قرن به صهیونیستها اجازه داده است که قدس را به عنوان پایتخت انتخاب کرده و شهرک های یهودی نشین را گسترش دهند. برنامه ترامپ موج هایی از تجمع اعتراضی در سراسر جهان را برانگیخته است.

کد خبر 939037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha