دغدغه ساخت سریال حضرت شاهچراغ (ع) در جامعه شکل گیرد

حجت الاسلام سلامی با اشاره به اینکه معرفت مردم کشور، استان و جهان را نسبت به حضرت شاهچراغ (ع) افزایش دهیم، گفت: تولید سریال حضرت شاهچراغ (ع) یکی از این راه های معرفی ایشان است که باید به صورت دغدغه در جامعه شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «احمد سلامی»، امروز (دوشنبه 26 خرداد) در جلسه ستاد هماهنگی دهه کرامت فارس که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: بیماری کرونا باعث شد تا موضوع دهه کرامت هم تحت الشعاع قرار گیرد.

معاون فرهنگی و ارتباطات اسلامی فارس با اشاره به اینکه در فضای کشور برنامه های خوبی شکل گرفت و جلساتی با حضور حرم های مختلف برگزار شد و به جمع بندی رسید و بیشتر برنامه ها در فضای مجازی باشد و دغدغه روشن نگه داشتن چراغ دهه کرامت است، تاکید کرد: امیدوارم در فضای استان نیز هماهنگی برای اجرای برنامه ها اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه توجه به ساحت مقدس حضرت شاهچراغ (ع) باید به عنوان یک دغدغه در میان سازمان های مختلف کشوری و استانی باشد، افزود: در این زمینه به صورت خود جوش و بدون هماهنگی برنامه ها را اجرا کنند.

حجت الاسلام سلامی با یادآوری این مطلب که دهه کرامت با میلاد حضرت معصومه (س)، آغاز می شود و با میلاد امام رضا (ع)، به پایان می رسد و در میان این دهه شاهد روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) هستیم، تاکید کرد: دهه کرامت برای اینست که مردم جامعه را به سمت معرفت افزایی ببریم و مردم باید معرفت گسترده نسبت این بزرگواران داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه معرفت مردم کشور، استان و جهان را نسبت به حضرت شاهچراغ (ع) افزایش دهیم، اضافه کرد: تولید سریال احمد بن موسی (ع) یکی از این راه های معرفی ایشان به مردم استان، کشور و جهان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مردم جامعه در مسیر معرفت افزایی به اهل بیت (ع) هدایت شوند و نسبت به این نورهای پاک بر معرفت آنها افزوده شود، یادآور شد: دغدغه در مورد سریال حضرت شاهچراغ باید ایجاد شود و مطالبه گری فرهنگی ها در فضای مجازی اتفاق بیفتد و اگر دهه کرامت بهانه ای است برای معرفی این بزرگوار را می دانیم، باید در خصوص ساخت سریال حضرت شاهچراغ (ع)، مطالبه گری شکل گیرد، به عنوان مثال سریال هایی که برای جناب مختار ساخته شد باعث شد که مردم معرفت پیدا کنند و زیارتگاه ایشان مورد علاقه همه باشد و شلوغ شود.

حجت الاسلام سلامی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه یک مطالبه عمومی و ملی تبدیل شود و این سریال به سرانجام برسد، اضافه کرد: هدف از برگزاری این جلسات هماهنگی و همکاری دستگاه ها به وجود بیاید و برنامه های مشترک فرهنگی باشد.

وی با اشاره به اینکه سال برون سپاری برنامه های فرهنگی در سال 1399 نامیده است و طی برگزاری جلسات برنامه های حرم با نهاد های مختلف هماهنگ و اجرا می شود، تاکید کرد: در باب برنامه ها در دهه کرامت برنامه های مشترک هدف گذاری و اجرا شود و پیشنهادات در این زمینه ارائه شود.

حجت الاسلام سلامی تاکید کرد: ما در حرم مطهر خدمتگذار همه هستیم تا این دهه به بهترین وجه اجرا شود، در طراحی بنر های اطلاع رسانی برنامه ها، وجود مقدس حضرت شاهچراغ (ع) نیز دیده شود.

وی در پایان گفت: روابط عمومی و امور بین الملل حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برای تولید محتوا اقدام کرده و علاقمندان می توانند برای دریافت این مطالب به پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر به آدرس www.shahecheragh.ir مراجعه کنند.

کد خبر 939067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha