صدورکارت هوشمند برای ورود نمازگزاران به مسجد در «کوژیکود» هند

یکی از مساجد در «کوژیکود» واقع در ایالت «کرالا» هند شیوه منحصر به فردی را برای اجتناب از ازدحام نمازگزاران در مسجد در دوران پاندمی کرونا به کار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « businessworld»،یکی از مساجد در «کوژیکود» واقع در ایالت «کرالا» هند شیوه منحصر به فردی را برای اجتناب از ازدحام نمازگزاران در مسجد در دوران پاندمی کرونا به کار گرفته است.

 

کمیته اداره کننده این مسجد شروع به صدور کارت های هوشمند برای نمازگزاران و تشویق آنها به رعایت فاصله اجتماعی کرده است.

 

«محمد سجاد»،از اعضای کمیته اداره کننده مسجد در این باره گفت: این مسجد کارت های هوشمند را در اختیار تعدادی از افراد قرار داده است.افرادی که وارد محوطه مسجد می شوند باید دست های خود را ضد عفونی کنند و هویت خود را در دوربین هایی که کار گذاشته است،ثبت کنند.

 

یک سیستم اتوماتیک برای ذخیره آدرس و شماره تلفن افرادی که وارد مسجد می شوند،تنظیم شده است و وقتی آنها برای بار دوم وارد مسجد می شوند باید فقط شماره کارت هوشمند خود را بگویند تا سایر اطلاعات به طور خودکار پر شوند.

 

سجاد افزود: در مسجد پس از نشان دادن کارت به طور خودکار به خاطر حس گرهایی که روی آن تعبیه شده است ،باز خواهد شد.

 

عضو کمیته اداره کننده این مسجد همچنین گفت: ما علامت هایی را داخل محوطه مسجد گذاشته ایم تا راهنمایی کننده نمازگزاران برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی باشند.

 

ایالت کرالا چند روز پیش مجوز بازگشایی مکان های عبادی را صادر کرد.

 

در دستورالعمل صادر شده در این زمینه از زنان باردار ،افراد مسن و افرادی که نشانه هایی از بیماری دارند درخواست شده است تا به مساجد و مکان های عبادی وارد نشوند.

کد خبر 939115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha