خانه بازنشستگان در رفسنجان احداث می شود

رئیس بهزیستی رفسنجان گفت: خانه بازنشستگان در این شهرستان با حمایت صندوق بازنشستگی کشور احداث می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان محمود حیدری دوشنبه ( 26 خرداد) در جلسه رفع موانع سالمندان در محل فرمانداری بیان کرد: سازمان بهزیستی یک سازمان رفاهی است که می تواند همه اقشار جامعه را بر اساس دستورالعمل های مربوطه تحت پوشش قرار دهد.

 

 

رئیس بهزیستی رفسنجان ادامه داد: یکی از آن دستورالعمل ها بحث سالمندان و خدمت رسانی به این قشر است؛ کشور طی چند سال آینده دوران سالمندی را شروع می کند یعنی در چند سال آینده با یک سونامی سالمندی مواجه هستیم و واقعیت به نوع تلخی را تجربه خواهیم کرد؛ سالمندان زحمات خود را کشیدند و زمان استراحت آن ها رسیده اگر دولت و کشور زمینه آرامش آن ها را فراهم کند آن ها با کمتر مشکلاتی می توانند زندگی آسوده و بی دغدغه ای را داشته باشند.

 

 

وی افزود: همه سازمان ها و وزارت خانه ها کم و بیش در بحث بازنشستگی آنها کاری انجام می دهند اما بهزیستی می تواند چتری داشته باشد تا در همه جا گسترده شود و خدماتی با هماهنگی همه شبکه ها و ارگان ها به جامعه هدف ارائه دهد.

 

 

حیدری ادامه داد: امسال اولین جلسه شورای سالمندان را در شهرستان داشتیم و در جلسات قبل از آن تدوین سند سالمندی، کمیته راهبردی و راه اندازی خانه سالمندان مورد بحث قرار گرفت؛ باید نیازهای سالمندان اعم از بحث درمانی، ورزش، خدمات درمانی، بیمه ها و ... روان سازی شود.

 

 

وی با بیان اینکه خانه بازنشستگان رفسنجان راه اندازی می شود؛ افزود: اعتبارات ساختمان یک سالی است که پیگیری شده که هزینه 4 تا 5 میلیارد تومان هزینه در بر دارد و در آینده در رفسنجان ایجاد خواهد شد تا برای سالمندان خدمات ارائه شود.

 

 

حیدری با بیان اینکه بودجه خانه بازنشستگان رفسنجان از سوی صندوق بازنشستگی کشور تأمین می شود؛ همچنین بر تدوین سند سالمندی تأکید کرد و افزود: در مورد خدمات رایگان به این قشر و یا با تخفیف ویژه، ارگان های مختلفی که می توانند این خدمات را برای بازنشستگان داشته باشند باید مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 939201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha